پرهیز از تعجیل در لغو محدودیت‌های کرونایی/ تاکید ستاد تهران بر ادامه آموزش‌های غیرحضوری مدارس

double-quot تهران - جارپرس - معاون بهداشت ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه نباید در بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌های کرونایی تعجیل کنیم، عنوان کرد: باید صبوری بیشتری داشته باشیم تا شرایط کمی پایدارتر شود و بعد از آن بر اساس شیوه نامه‌ها و به صورت تدریجی و با مجوز ستاد کرونای استان و ستاد ملی کرونا نسبت به بازگشایی‌ها اقدام کنیم.
کد خبر : 44173
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 دی 1399 - 11:15
پرهیز از تعجیل در لغو محدودیت‌های کرونایی/ تاکید ستاد تهران بر ادامه آموزش‌های غیرحضوری مدارس

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر علیرضا دلاوری با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در تهران و در پی آن تبدیل وضع تهران به رنگ «زرد کرونایی»، اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که رنگ‌های کرونایی تنها بر اساس اعداد و ارقام و آمار ابتلا به کرونا در شهرها تعیین شده، در حالیکه طبق گفته‌ مسوولان وزارت بهداشت و کارشناسان دانشگاهی وضع اپیدمی همچنان در کشور ناپایدار و شکننده بوده و با کوچکترین بی احتیاطی قابل بازگشت است.

انتقاد از لغو محدودیت ترددهای بین استانی

وی ضمن انتقاد از لغو محدودیت ترددهای بین استانی، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از شهرهای شمالی کشور در وضع نامناسبی به سر می‌برند و لغو ترددها و محدودیت‌ها به صورت ناگهانی و بدون نظارت کافی می‌تواند باعث تردد افراد آلوده در شهرهای مختلف و در پی  آن فعال شدن مجدد چرخه ویروس شود.

اپیدمی هنوز به صورت کامل کنترل نشده و شرایط همچنان شکننده است

دلاوری با بیان اینکه اپیدمی هنوز به صورت کامل کنترل نشده و شرایط همچنان شکننده است، بیان کرد: در حال حاضر با رعایت حداکثری موازین بهداشتی و همچنین اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی، غربالگری فعال و شناسایی مبتلایان، ایزولاسیون و قرنطینه آنان و همچنین ردیابی تماس‌های نزدیک آنان، توانسته‌ایم تا حدودی اپیدمی را تحت کنترل درآوریم، ولی اگر مجددا شرایط را عادی تلقی کرده و محدودیت‌ها را رها کنیم شرایط وخیم اپیدمی برگشت پذیر است.

معاون بهداشت ستاد کرونای تهران ادامه داد: به عنوان یک کارشناس تقاضا دارم که ارگان‌ها و ستادهای تصمیم‌گیر درباره بازگشایی‌ها و لغو محدودیت‌ها تعجیل نکنند.

پیشنهاد ستاد کرونای تهران مبنی بر عدم بازگشایی مدارس در تهران

وی در این رابطه ضمن انتقاد از اعلام بازگشایی مدارس زیر ۵۰ نفر دانش آموز، اذعان داشت: برای بازگشایی‌ها به خصوص بازگشایی مدارس باید نکات خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفت، الان به کلام گفته می‌شود مدارس دارای ۵۰ دانش آموز قابل کنترل است، ولی اجرای آن به افزایش سطح ترددها در حوزه شهری منجر شده و در پی آن چرخه ویروس مجددا فعال می‌شود.

دلاوری در این رابطه از پیشنهاد ستاد کرونای تهران مبنی بر عدم بازگشایی مدارس تهران و ادامه برگزاری آموزش‌های غیرحضوری برای کلیه مقاطع خبر داد.

با یک بی‌احتیاطی مجددا دچار پیک اپیدمی می‌شویم

وی با بیان اینکه در پی برنامه‌ریزی‌ها و محدودیت‌های اخیر خوشبختانه به سمت کاهش میزان بروز و تلفات ناشی از بیماری حرکت کرده‌ایم، تاکید کرد: ولی این حالت کاملا شکننده بوده و ممکن است با یک بی‌احتیاطی مجددا در بهمن ماه دچار پیک اپیدمی شویم؛ بنابراین از همین امروز باید حواس خود را جمع کنیم و نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی را اکیدا رعایت کنیم.

معاون بهداشت ستاد کرونای تهران همچنین با اشاره به برگزاری جلسه‌ ستاد کرونا در استانداری برای تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی‌ها، مراسمات و سایر تجمعات پیش رو، در این خصوص خطاب به مدیران و مسوولان اصناف و ارگان‌های مختلف عنوان کرد: برای بازگشایی‌ها باید از مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا تمکین شود و پیش از ابلاغ مصوبات ستاد مساله‌ای اعلام و اجرا نشود.

پروتکل بازگشایی اماکن و اصناف تهران در حال تدوین است

دلاوی همچنین عنوان کرد: در رابطه با نحوه بازگشایی اماکن و ارگان‌ها در سطح استان تهران پروتکل‌هایی در ستاد کرونای تهران در حال تدوین و آماده‌سازی است که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا اجرایی خواهد شد و برای همه اماکن و سازمان‌ها لازم الاجراست.

معاون بهداشت ستاد کرونای تهران تاکید کرد: توصیه ما این است که برای بازگشایی‌ها بخصوص در مورد اماکنی که با مباحث اقتصادی درگیر نیستند، کمی تأمل شود و صرف اینکه تهران وارد وضع زرد شده سریعا به سمت بازگشایی‌ها حرکت نکنیم، اجازه دهیم چند روزی از این وضع بگذرد تا شرایط تثبیت شود و بعد تصمیم ‌گیری شود. البته تصمیمات نیز باید از طریق ستاد کرونای ملی و ستاد استانی اعلام شود نه اینکه هر سازمانی به طور مستقل تصمیم گیری کند.

دلاوری همچنین ضمن ابراز امیدواری برای تداوم شرایط کاهشی ابتلا و تلفات ناشی از کرونا در سطح کشور، گفت: امیدواریم با درمان قطعی این بیماری و آغاز سریع‌تر و گسترده واکسیناسیون عمومی در کشور بتوانیم هر چه زودتر به شرایط عادی زندگی و بازگشایی‌های کلی برگردیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.