پرداخت کسورات «حقوق فروردین ماه» بازنشستگان کشوری/کسورات اردیبهشت در خردادماه پرداخت می‌شود

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت و تسویه کامل کسورات حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در سه مرحله طی ماه جاری خبر داد.
کد خبر : 91249
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1401 - 12:37
پرداخت کسورات «حقوق فروردین ماه» بازنشستگان کشوری/کسورات اردیبهشت در خردادماه پرداخت می‌شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علی خدامی با اعلام این خبر گفت: حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق شامل دو بخش مجزاست.

وی افزود: یک بخش آن مربوط به «خالص پرداخت حقوق» است که به حساب بازنشستگان واریز می شود و دیگری مربوط به «تعهدات دستگاه‌های اجرایی یا همان «کسورات حقوق» است که به حساب دستگاه واریز می‌شود.

خدامی تصریح کرد: به طور معمول کسورات بازنشستگان شامل اقساط وام، صندوق قرض الحسنه محل اشتغال، بیمه دستگاه و غیره است که میزان کسری آن ماهانه مشخص شده و پس از تامین مالی به حساب دستگاه واریز می شود.

او در این خصوص توضیح داد که منابع مالی مربوط به پرداخت کسورات حقوق با منابع مالی خالص حقوق متفاوت بوده و اینگونه نیست که ابتدا کسورات افراد از حقوقشان کسر شده و در جایی ذخیره شود و پس از مدتی به دستگاه واریز شود؛ به همین دلیل نیز به طور معمول بین پرداخت حقوق یک ماه با پرداخت کسورات آن ماه فاصله زمانی بوجود می‌آید.

وی با بیان اینکه «پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان پس از تامین منابع مالی لازم صورت می‌گیرد»، گفت: برهمین اساس، کسورات مربوط به حقوق فروردین ماه بازنشستگان و وظیفه بگیران ۲۵استان کشور در ۱۸اردیبهشت ماه، استان‌های گیلان و مازندران در ۲۰اردیبهشت و چهار استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس نیز روز گذشته (۲۸اردیبهشت ماه) به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به گفته وی، پرداخت کسورات بازنشستگان به دستگاه های اجرایی محل اشتغال، به طور معمول چند روز پس از واریز حقوق بازنشستگان انجام می شود.

با پرداخت سه مرحله‌ای کسورات بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، تمامی کسورات فروردین ماه این افراد تسویه شده و کسورات حقوق اردیبهشت ماه نیز متناسب با نقدینگی، بعد از پرداخت حقوق ماه جاری در خردادماه عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.