پراکندگی مصرف ترامادول در ایران هشدار دهنده است/ ذره بین پلیس بر روی عطاری‌ها و داروخانه‌های متخلف

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: قرص‌های ترامادول در اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر از داروهای طیف سوم شناخته شده و پراکندگی مصرف، تولید و توزیع ترامادول در ایران هشدار دهنده است.
کد خبر : 9717
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 خرداد 1394 - 12:33
پراکندگی مصرف ترامادول در ایران هشدار دهنده است/ ذره بین پلیس بر روی عطاری‌ها و داروخانه‌های متخلف

به گزارش جارپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردار علی مویدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت کافی و ساماندهی لازم در تولید، توزیع و مصرف قرص‌های ترامادول داشته باشند، اظهار کرد: قرص‌های ترامادول در اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر از داروهای طیف سوم شناخته شده و پراکندگی تولید، توزیع و مصرف در ایران هشدار دهنده است.

وی ادامه داد:‌بر اساس گزارش‌های متعددی که به پلیس واصل می‌شود، وجود قرص‌های ترامادول در اصناف مختلف خطر آفرین است و باید به آن به عنوان یک هشدار نگاه ویژه داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های ناشی از سوء مصرف قرص‌های ترامادول در افراد و گسترش روز افزون این قرص در جوامع مختلف و وابستگی افراد به قرص ترامادول در کنوانسیون مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل، این دارو تحت کنترل است، یعنی تاکید شده است که کشورها بر روی توزیع و مصرف آن نظارت کافی داشته باشند.

سردار مویدی با اشاره به مصرف قرص ترامادول در ایران افزود: قرص ترامادول متاسفانه به شیوه‌های مختلف در دسترسی مردم قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که پلیس وظیفه دارد مصرف این گونه داروها را که عوارض بسیار خطرناکی برای افراد جامعه به دنبال دارد، هشدار دهد که نظارت کافی بر تهیه، توزیع و نوع مصرف آن به مختلف اعمال شود.

با عطاری‌ها و داروخانه‌های پخش کننده غیر مجاز ترامادول‌ برخورد قاطع می‌شود

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به توزیغ غیرمجاز ترامادول در عطاری‌ها و داروخانه‌ها مطرح کرد: قطعا با مشاهده و تخلف و توزیع غیرمجاز قرص‌های ترامادول در عطاری‌ها و داروخانه‌ها با‌ آن‌ها برخورد قانونی و قاطع می‌شود و بر اساس قانون و مقررات مرتبط با داروهای غیر مجاز با آن‌ها برخورد می‌شود.
وی افزود: در حقیقت وزارت بهداشت و درمان متولی اجرایی کردن قانون و مقررات برخورد با متخلفان پخش کننده غیر مجاز قرص‌های ترامادول در عطاری‌ها و داروخانه‌ها است و پلیس نیز در صورت مشاهده و با لحاظ دسترسی که به بازار و در مبادی ورودی و خروجی دارد با توزیع کنندگان غیر مجاز برخورد و آن‌ها را در اختیار مراجع مرتبط قرار می‌دهد.
مؤیدی در خصوص صادرات قرص‌های ترامادول به کشورهای دیگر در ایران تاکید کرد: متاسفانه قرص ترامادول در دنیا به وفور تولید می‌شود و برخی از کشورهای همسایه این قرص را در بازار به عنوان قاچاق تلقی می‌کنند طبیعی است اگر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران این قرص وارد کشور آن‌ها شود به طبع تبعات بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در پایان گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران نیز همزمان با سایر کشورها باید قوانین لازم را برای مقابله با توزیع غیر قانونی و کنترل نشده وضع و اجرا کند.
گفتنی است؛ مسئولان از کاهش ‌آمار واردات قانونی، تولید و توزیع قرص‌های ترامادول از ۲۱تن به ۳تن خبر می‌دهد. حال شما خود می‌توانید با یک حساب سرانگشتی آمار ورود غیر قانونی و قاچاق این محصول اعتیاد آور و کشنده را به دست بیاورید.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.