پذیرایی اسپانیایی با راه ابریشم و ملک سلیمان

double-quot

تهران-جارپرس-همزمان با هفته فیلم ایران در ونزوئلا شبکه تلویزیونی هیسپان با دو فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» و «ملک سلیمان» دوبله شده میزبان اسپانیایی زبان های علاقه مند به سینمای ایران خواهد بود.

کد خبر : 23845
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 12:01
پذیرایی اسپانیایی با راه ابریشم و ملک سلیمان

به گزارش جارپرس از ایرنا، شبکه های برون مرزی در ضیافتی سینمایی با تلویزیون های هیسپان تی وی و پرس تی وی به ترتیب با نمایش فیلم های سینمایی «راه آبی ابریشم» و «ملک سلیمان» و همچنین فیلم های «عبدالرحمان آر دویل» به همراه «قلمرو ارواح» و مستندی از هیسپان؛ «مردم و درخت زیتون» بر غنای این مهمانی می افزایند.
به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان دو فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» و «ملک سلیمان» که در هیسپان تی وی دوبله شده، در «هفته فیلم سینمای ایران» که با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بخش بین الملل جشنواره فیلم مردمی عمار و شبکه هیسپان تی وی در ونزوئلا در حال برگزاری است، برای مخاطبان اسپانیایی زبان به نمایش درخواهند آمد.
این هفته فیلم به درخواست رئیس بنیاد سینمایی ونزوئلا؛ خانم بانکاری از۲۴ نوامبر (۴ آذرماه) شروع و تا ۳۰ نوامبر (۱۰ آذرماه) در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا ادامه خواهد داشت.
همچنین در برگزاری این هفته فیلم در کشور ونزوئلا، چند موسسه این کشور آمریکای جنوبی نیز مشارکت دارند.
علاوه بر فیلم های «راه آبی ابریشم» و «ملک سلیمان»، فیلم های سینمایی «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی‌پور، «بادیگارد» اثر ابراهیم حاتمی کیا نیز از جمله آثار به نمایش درآمده در این هفته فیلم هستند.
با توجه به اهتمام هیسپان تی وی در دوبله حرفه ای و پخش منظم آثار سینمای ایران، دوستداران سینما و آثار نمایشی ایرانی در آمریکای لاتین، با فیلم های ایرانی آشنایی خوبی دارند.
از هیسپان ببینید:

** هیسپان تی وی و «مردم و درخت زیتون»

شبکه تلویزیونی هیسپان همچنین فیلم ‘ مردم و درخت زیتون’ را در جدول پخش برنامه های گنجانده است که طبق ساعات تعیین شده روی آنتن این شبکه خواهد رفت.
موضوع این فیلم این است که : چند دونده آمریکایی در دفاع از مردم فلسطین، تصمیم می گیرند به جای درختان زیتونی که نماد صلح و مردم فلسطین است و اسرائیلی ها سعی در نابودی آنها دارند، نهال های جدیدی بکارند. همه این اتفاق ها سوژه مستند «مردم و درخت زیتون» است که به آنتن هیسپان رسیده است.
مستند «مردم و درخت زیتون» (The People and the Olive) داستان جنگ رژیم اسرائیل با مردم فلسطین و این بار بر سر از بین بردن نماد مردمان فلسطین، یعنی درخت زیتون است.
در این مستند نشان داده می شود که اسرائیلی ها از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ حدود ۵۰۰ هزار درخت زیتون را از ریشه درآورده اند. درختانی که قدمت برخی از آنها حتی به دو هزار سال هم می رسد. درخت زیتون علاوه بر اینکه نماد صلح است، نماد هویت مردمان فلسطین است و در حال حاضر، در سرزمین فلسطین در حدود بیش از ۷ میلیون درخت زیتون وجود دارد که به دلیل ساختن دیوارهای بتونی و دیگر محدودیت ها از سوی رژیم اسرائیلی، فلسطینیان به حدود ۲ میلیون آنها دسترسی ندارند.
کارگردان این مستند، Aaron Dennis از نگاه اقتصادی نیز به این موضوع پرداخته و اشاره کرده رژیم اسرائیل با کندن درختان زیتون، مردم فلسطین را از اصلی ترین منبع درآمدشان محروم کرده است.
داستان این مستند به همین جا ختم نمی شود و در اقدامی بشردوستانه، چند دونده آمریکایی تصمیم می گیرند مسیر ۱۲۹ مایلی را در کرانه باختری در طول پنج روز طی کنند و به جای درختان زیتونی که اسرائیلی ها کنده اند، نهال های زیتون جدیدی بکارند. این چند دونده آمریکایی ضمن محکوم نمودن این اقدام رژیم اسرائیل، از حقوق مردم فلسطین دفاع می کنند.
مستند «مردم و درخت زیتون» محصول سال ۲۰۱۲ ، در هیسپان تی وی دوبله شده و قرار است از روز دوشنبه ساعت ۷:۳۰ در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای به روی آنتن برود. بازپخش این مستند در ساعات ۱۴:۳۰ و ۲۰:۳۰ همان روز است.

** پرس تی وی و پخش چند فیلم

براساس اعلام روابط عمومی شبکه پرس تی وی، همچنین «جریانات زندگی عبدالرحمان آر دویل» عنوان مستندی از این شبکه که داستان زندگی جوانی که از دین دیگری به اسلام گرویده را روایت می کند.
علاوه بر این مستند، پرس تی وی در کنداکتور خود مستند «کشف اسلام: قلمرو ارواح» را که بررسی موضوع روح و ماهیت زندگی در جهان برزخ است، آماده پخش دارد؛ و در نهایت چند دونده آمریکایی در دفاع از مردم فلسطین، تصمیم می گیرند به جای درختان زیتونی که نماد صلح و مردم فلسطین است و اسرائیلی ها سعی در نابودی آنها دارند، نهال های جدیدی بکارند. همه این اتفاق ها سوژه مستند «مردم و درخت زیتون» است که به آنتن هیسپان رسیده است.

**پرس تی وی و جریان زندگی «عبدالرحمان آر دویل»

«جریانات زندگی: عبدالرحمان آر دویل» ((Currents of Life: Abdulrahman R. Doil عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که داستان زندگی جوانی که از دین دیگری به اسلام گرویده است را بیان می کند.
مستند «جریانات زندگی: عبدالرحمان آر دویل» به کارگردانی دانیلا کروتز محصول سال ۲۰۱۶ شبکه پرس تی وی است.
در این مستند که یکی از اپیزودهای مجموعه Currents of Life است داستان زندگی فردی به نام عبدالرحمان آر دویل و گرویدن وی به دین اسلام به تصویر کشیده می شود. وی ۱۰ سال پیش زمانی که ۱۸ ساله بود، اسلام را پذیرفته و اکنون عضو فعال یک انجمن مسلمانان است که پروژه های بسیاری را در دست انجام دارند.
عبدالرحمان در این مستند توضیح می دهد که چگونه از طریق یکی از هم اتاقی های ترک تبار خود با اسلام آشنا شده و تصمیم گرفته است که به دین مبین اسلام روی بیاورد. او همچنین به بیان عکس العمل خانواده و نزدیکان خود به این تصمیم می پردازد.
مستند «جریانات زندگی: عبدالرحمان آر دویل» سه شنبه ۷ آذر ماه ساعت ۰۷:۰۰ به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه نیز در چهار نوبت سه شنبه ساعت ۲۳:۰۰ ، چهارشنبه ساعت ۱۷:۰۰ ، جمعه ساعت ۱۲:۰۰ و شنبه ساعت ۰۳:۰۰ پخش می شود.

**سفر به «قلمرو ارواح» همراه با بینندگان شبکه پرس تی وی

همچنین شبکه پرس تی وی با پخش مستند «کشف اسلام: قلمرو ارواح» (Discovering Islam: The Territories of the Souls) به بررسی موضوع روح و ماهیت زندگی در جهان برزخ می پردازد.
مستند «کشف اسلام: قلمرو ارواح» به زبان انگلیسی و محصول سال ۲۰۱۴ است و حمید خیرالدین کارگردانی و مجید خبازان تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته اند.
در این مستند مباحث مرتبط با تعالیم اسلامی پیرامون ورود روح پس از ترک این جهان به برزخ مطرح می شود و به سوالاتی همچون «ماهیت زندگی در جهان برزخ چگونه است؟»، «ارواح در آنجا چه می کنند؟»، «جغرافیای برزخ چگونه است؟»، «آیا ارواح در عالم برزخ قادر به شنیدن صدا و دیدن ما انسان ها در این جهان هستند؟» و «آیا درباره اوضاع و زندگی ما مطلع هستند؟» پاسخ داده خواهد شد.
مستند «کشف اسلام: قلمرو ارواح» دوشنبه ۶ آذر ماه مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. این برنامه در ساعات ۰۹:۰۰ ، ۱۵:۰۰ ، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ بامداد تکرار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.