پای «گوگل مپ» به درگیری‌های مرزی پاکستان و افغانستان باز شد

double-quot

تهران – جارپرس -یکی از مقامات بلند پایه امنیتی پاکستان با اشاره به درگیری‌های مرزی با افغانستان اعلام کرد مقامات سازمان تحقیقات زمین‌شناسی دو کشور بررسی تبیین مرزها را شروع خواهند کرد و در این تحقیقات از گوگل مپ استفاده خواهد شد.

کد خبر : 20665
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1396 - 7:30
پای «گوگل مپ» به درگیری‌های مرزی پاکستان و افغانستان باز شد

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از «گاردین»، برخی مقامات رسمی افغانستان و پاکستان اعلام کرده‌اند که دو کشور از نقشه‌های گوگل برای حل و فصل منازعات مرزی استفاده خواهند کرد.

پس از استقلال پاکستان و جدایی از هند در سال ۱۹۴۷، مرز ۲۴۰۰ کیلومتری پاکستان-افغانستان توسط انگلیس ترسیم شد، اما این مرز را افغانستان تا به حال به رسمیت نشناخته است.

در تازه‌ترین مورد، مرزبانان دو کشور روز جمعه گذشته در مرز اسپین بولدک با یکدیگر درگیر شدند. به گفته مقام‌های محلی افغان، درگیری پس از عبور نظامیان پاکستانی از مرز آغاز شد.

این در حالی است که نقشه‌های رسمی افغانستان خط فرضی موسوم به «دیورند» را نشان می‌دهد، اما بسیاری از افغان‌ها معتقدند مرز اصلی رودخانه سند است که از پاکستان می‌گذرد.

یکی از مقامات بلند پایه امنیتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود، گفت: مقامات سازمان تحقیقات زمین‌شناسی دو کشور بررسی تبیین مرزها را شروع خواهند کرد و در این تحقیقات از گوگل مپ استفاده خواهند شد.

«عبدالرزاق» رئیس پلیس ولایت قندهار نیز اظهار داشت: پس از گفت‌وگوها، هر دو طرف بر انجام تحقیقات جغرافیایی موافقت کردند. تیم‌های فنی دو کشور از «جی پی اس» و «گوگل مپ» و بعضی دیگر تجهیزات استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که «صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت داخله افغانستان در حساب توییتر خود نوشته که چنین توافقی به دست نیامده و او این ادعا را “به شدت” رد می‌کند.

انتهای پیام/.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.