پای کرونای انگلیسی به چهارمحال و بختیاری باز شد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی سه مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر : 49344
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 13:51
پای کرونای انگلیسی به چهارمحال و بختیاری باز شد

به گزارش جارپرس از ایسنا، مجید شیرانی ۱۰ اسفندماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری از شناسایی سه بیمار مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی در استان خبر داد و اظهار  کرد: دو مورد از این افراد از خوزستان به استان وارد شده‌اند و یک مورد به‌تازگی از کشور عراق وارد استان شد، این افراد به‌صورت کاملا ایزوله در مراکز درمانی استان نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: چهارمحال و بختیاری بعد از استان خورستان آسیب‌پذیرترین استان از نظر شیوع ویروس جهش‌یافته است، میزان مواد ابتلا به کرونا در شهرستان سامان افزایش پیدا کرده و امکان تبدیل وضعیت این شهرستان با افزایش موارد ابتلا به رنگ نارنجی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در نوع ویروس کرونای چینی بیش‌ترین شیوع در رده سنی ۱۶ تا ۴۵ بود، عنوان کرد: همچنین در این نوع ویروس قشر میانسال بیش‌ترین درگیری را داشتند، شاخصه اصلی ویروس کرونای نوع انگلیسی میزان سرایت‌پذیری آن است، در این نوع ویروس میزان مرگ و میر ۳۰ درصد بیش‌تر خواهد بود.

شیرانی با تاکید بر اینکه دو هفته آینده برای چهارمحال و بختیاری در بحث مبارزه با کرونای انگلیسی تعیین کننده است، بیان کرد: باید در دو هفته آینده به شکل وسواس‌گونه با ویروس کرونای انگلیسی برخورد کنیم تا شرایط به حالت عادی برگردد، در این نوع ویروس با اعمال محدودیت سخت‌گیرانه سریع‌تر به نتیجه می‌رسیم زیرا تا حدودی ایمنی جمعی در جامعه حاصل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: باید نسبت به تبعات این ویروس در جامعه حساسیت ایجاد شود، همچنین باید ترددها و مرزهای زمینی در چهارمحال و بختیاری با حساسیت ویژه کنترل شود.

وی یادآور شد: تا ۱۴ روز آینده باید هر گونه تجمع، دورهمی، مراسم عقد، عروسی و عزا، همایش و  … ممنوع شود.

شیرانی خاطرنشان کرد: تا روز گذشته حدود ۲۴ هزار و ۴۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده و حدود ۷۷۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری شانزدهمین استان در کشور است که کرونای انگلیسی در آن مشاهده شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.