0 نظر
142 بازدید

پایگاه خبری العهد: روسیه در صدد ایجاد پایگاه نظامی در دیرالزور است

double-quot

تهران-جارپرس-منابع غربی به پایگاه خبری العهد گفتند که روسیه می خواهد پایگاه نظامی برای خود در دیرالزور احداث کند .

کد خبر : 22887
تاریخ انتشار : شنبه 1 مهر 1396 - 12:43
پایگاه خبری العهد: روسیه در صدد ایجاد پایگاه نظامی در دیرالزور است

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری العهد، این منابع همچنین گفتند: مسکو می خواهد در شهر دیر الزور که مرکز راهبردی روسیه در دو سطح منطقه ای و بین المللی است، دومین پایگاه خود را پس از حمیمیم، احداث کند.
منابع غربی دلایل انتخاب دیر الزور از سوی مسکو و توجه زیاد و استثنایی به آن را به شرح ذیل اعلام کردند:
۱- سخت بودن استفاده از فرودگاه حمیمیم برای پرواز به شرق و مرکز سوریه به دلیل دوری مسافت و برتری فرودگاه دیر الزور در پوشش این مناطق
۲- نزدیکی دیر الزور به پایگاه های آمریکایی در عراق
۳- نزدیکی دیر الزور به میدان های نفتی مهم سوریه که مسکو می خواهد در آن سرمایه گذاری کند، به علاوه اهمیت آن در عملیات بازسازی سوریه
۴- جلوگیری از عبور نیروهای معارض به سمت جنوب و محل مهمترین میدان های نفتی سوریه
منابع مذکور می گویند، در سوریه ۵۵ میدان نفت و گاز وجود دارد که ۳۰ میدان در شرق دیر الزور که منطقه طلایی است قرار دارد و دولت سوریه بر ۱۷ میدان نفت و گاز تسلط دارد که ۲۳ درصد کل تولیدات سوریه را شامل می شود.
این منابع افزودند: نیروهای دمکراتیک کُرد سوریه بر ۵ میدان نفتی تسلط دارند که کمتر از ۱۰ درصد نفت تولید می کنند این در حالی است که در منطقه موسوم به منطقه طلایی میدان هایی که ۶۷ درصد تولیدات نفت و گاز سوریه را که ۵۶ درصد تولید ملی این کشور را تشکیل می دهند وجود دارد .
ارتش سوریه و هم پیمانان آن که در برابر محاصره دیر الزور در مدت بیش از ۳ سال مقاومت کردند با شکستن حلقه محاصره اعلام کردند که تسلط بر دیر الزور کاری سختی برای آنها نیست و داعش نفس های آخر را در سوریه می کشد به همین دلیل بالگردهای آمریکایی هفته گذشته عملیات محرمانه انتقال سرکرده های داعش از دیر الزور را اجرا کردند.
این منابع افزودند: پنتاگون که شاهد پایان داستان داعش در سوریه است در حال فعالیت برای انتقال داعش و مشاوران آن به صحنه های جدید مانند افغانستان می باشد، اما سوال این است که، آیا آمریکا به کار خود در سوریه پایان می دهد؟
از سوی دیگر نیروهای دمکراتیک سوریه و شبه‌ نظامیان مورد حمایت آمریکا با حمایت نیروهای ویژه این کشور توانستند به سمت دیر الزور پیشروی کرده و جنگ را که از چند ماه قبل در الرقه آغاز کرده بودند، نیمه کاره رها کنند .
این پیشروی دو هدف را دنبال می کند: هدف اول: تسلط بر میدان های نفتی بزرگ که در شرق و شمال دیر الزور قرار دارد و بنیان اقتصاد سوریه به حساب می آید.
هدف دوم: تسلط بر مرز سوریه – عراق در کنار رود فرات و جنوب از طریق پل زمینی که می تواند دمشق را به تهران و بغداد مرتبط سازد و این مرحله نهایی درگیری است.
همچنین آمریکا سه هدف را در عملیات پیشروی کردها به سمت دیر الزور دنبال می کند:
۱- تضعیف حضور دولت سوریه در منطقه
۲-امیدواری آمریکا به توقف تاثیر زیاد ایران در سوریه و لبنان از طریق تسلط هم پیمانان کُرد آن بر مرزهای عراقی سوری
۳-آمریکا احساس می کند که این کشور ملزم به ارائه خدمات امنیتی به اسرائیل است.
کافی است بدانیم رژیم صهیونیستی به دولت ترامپ اجازه عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه را نخواهد داد تا از اهداف تلاش های آمریکا برای ماندن نیروهایش در ساحل رود فرات اطمینان حاصل کند.
پایگاه خبری العهد تاکید کرد: آمریکا نخواهد توانست مانع عبور ارتش سوریه از رود فرات شود.
اما در مسابقه بر سر دیر الزور، کفه نظامی به نفع ارتش سوریه و هم پیمانانش در منطقه است و با پیشروی این نیروها به داخل شهر دیر الزور و اطراف آن و اعلام تصمیم ارتش سوریه به عبور از فرات به سمت شهر البوکمال، سناریو شهر التنف و عقب نشینی نیروهای آمریکایی از آن تکرار می شود ، پس جنگ سوریه به اعتراف واشنگتن و هم پیمانان آن در شرف پایان است و حمایت از کردها با توجه به پیشروی میدانی و توافق روسیه و آمریکا که تصمیم گرفتند جنگ سوریه تا قبل از پایان سال تمام شود، چیزی جز فعال کردن مرحله پایانی نیست

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.