پایتخت برفی می‌شود؟/ کاهش دما تا ۸ درجه

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل هواشناسی استان تهران بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش ۸ درجه‌ای دما در استان تهران خبر داد.
کد خبر : 108522
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 13:18
پایتخت برفی می‌شود؟/ کاهش دما تا ۸ درجه

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در پی نفوذ سامانه بارشی به کشور و تاثیرگذاری آن روی استان تهران، مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا، درباره اثرات این سامانه بارشی در تهران گفت: طی هفته جاری به‌ویژه در اواسط هفته کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که در اواسط هفته شدیدتر خواهد شد و از دوشنبه به‌ویژه سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴، ۱۵ ،۱۶ آذر) تهران دمای زیر صفر را نیز تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: این کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود و به‌طور متوسط در تمام سطح استان اتفاق خواهد افتاد اما در ارتفاعات بیشتر است.

به گفته غلامی همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در برخی نقاط استان تهران به‌ویژه نقاط غربی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران، طی امروز (۱۳ آذر) در شهر تهران و به‌ویژه دوشنبه بارش در ارتفاعات و نواحی شمالی پایتخت همچون تجریش‌، ولنجک و … یعنی نواحی پای کوه به‌صورت برف و در پایین‌دست، جنوب شهر و بخش میانی، به‌صورت باران است.

غلامی در پایان برای جلوگیری از آسیب و خسارت ناشی از حاکمیت این وضعیت جوی توصیه کرد: در این شرایط جوی، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، مدیریت توزیع حامل‌های انرژی در مناطق شمالی استان، آمادگی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و آمادگی سازمان‌های ذیربط  توصیه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.