پایان گفت‌وگوی مقامات نظامی ایران و افغانستان/ تعهد طالبان برای همکاری بیشتر با ایران

double-quot تهران - جارپرس - وزارت دفاع دولت طالبان اعلام کرد که پس از دو روز گفت‌وگو با هیأت نظامی جمهوری اسلامی ایران در کابل، دو هیأت بر اجرای طرح‌هایشان بر مبنای تعهدات بین‌المللی و مرزی که منجر به منافع دو کشور همسایه گردد و بر هماهنگی لازم جهت رفع چالش‌ها در آینده تأکید کرده‌اند.
کد خبر : 123151
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 11:19
پایان گفت‌وگوی مقامات نظامی ایران و افغانستان/ تعهد طالبان برای همکاری بیشتر با ایران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا و به نقل از خبرگزاری صدای افغان، وزارت دفاع دولت طالبان با انتشار بیانیه‌ای از پایان گفت‌وگوهای دو روزه‌ هیأت این وزارت با هیأت جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داده و اعلام کرد: ریاست هیأت افغانستان را مالی‌خان صدیق، معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان برعهده داشته و ریاست هیأت ایرانی را نیز بهرام حسینی مطلق، معاون نیروهای مسلح این کشور عهده‌دار بوده است.

وزارت دفاع طالبان همچنین از حضور نمایندگان وزارت خانه‌ها و ادارات مختلف در گفتگو با هیأت ایران خبر داده و افزود: نمایندگان وزارت‌های خارجه کشور، مرزها و قبایل، کشاورزی و اراضی و اداره اطلاعات افغانستان نیز در این گفت‌وگوها حضور داشته‌اند.

بر اساس گزارش این وزارت‌خانه، هیأت‌های دو طرف پس از گفت‌وگو و بحث درباره موضوعات مرزی، دیدگاه، پیشنهاد و طرح‌هایشان را بر مبنای تعهدات بین‌المللی و مرزی که منجر به تامین منافع دو کشور همسایه گردد ارائه و بر هماهنگی لازم در آینده مطرح و بر اجرای آن تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این دیدار در مقر وزارت دفاع انجام شده است و دو طرف درباره مسائل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل برخی مشکلات تأکید کردند. حکومت سرپرست افغانستان همواره خواهان روابط نیک با ایران بوده و متعهد به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های گوناگون است.

گفتنی است که دو روز قبل یک هیأت نظامی از جمهوری اسلامی ایران با هدف رفع چالش‌های مرزی میان افغانستان و ایران وارد کابل شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.