0 نظر
129 بازدید

پایان کار شورای چهارم پس از ابلاغ وزارت کشور اعلام خواهد شد

double-quot

تهران – جارپرس – معاون فرماندار تهران گفت: براساس قانون، پایان کار فعالیت دوره چهارم شوراها پس از ابلاغ رسمی مصوبه شورای نگهبان از طریق وزارت کشور به فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

کد خبر : 22071
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 مرداد 1396 - 11:47
پایان کار شورای چهارم پس از ابلاغ وزارت کشور اعلام خواهد شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، علی اصغر ناصربخت افزود: شورای نگهبان اصلاح قانون زمان پایان کار شوراها را مصوب کرده و براساس این مصوبه فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۳ مرداد آغاز می شود.
وی اظهار کرد: اما براساس قانون، شورای نگهبان مصوبه را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده و مجلس نیز مصوبه را به ریاست جمهوری ارسال تا از طریق به وزارت کشور به فرمانداری ها ابلاغ شود.
ناصربخت با اشاره به اینکه این مصوبه باید از طریق روزنامه رسمی کشور نیز منتشر شود افزود: با ابلاغ مصوبه به فرمانداری ها، اعتبارنامه منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی صادر و پس از آن فعالیت دوره چهارم شورا پایان و دوره جدید آغاز بکار می کند.
معاون فرماندار تهران گفت: برهمین اساس اعلام رسمی پایان فعالیت چهارمین دوره شوراها تا پیش از انجام این مراحل قانونی، درست و منطقی نیست.
ناصربخت افزود: پیش از این زمان آغاز فعالیت رسمی شوراها ۱۲ شهریور بود که با اصلاح قانون و تصویب شورای نگهبان این تاریخ در دوره پنجم شوراها ۱۳ مرداد تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز در پایان سیصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت که براساس مصوبه شورای نگهبان، ۱۳ مرداد زمان آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراها تعیین شده است.
چمران افزود: برهمین اساس و با توجه به موافقت شورای نگهبان، پس از ابلاغ مصوبه از طریق ریاست جمهوری و وزارت کشور، فعالیت رسمی چهارمین دوره شورا به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه این موضوع باید از طریق ریاست جمهوری به وزارت کشور ابلاغ و از طریق فرمانداری ها رسما اعلام شود، گفت: برداشت من این است که امروز آخرین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم است.
وی اظهار کرد: البته می توانیم جلسه دیگری داشته باشیم اما مشخص نیست که مصوبات آن رسمی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.