پاک‌آیین: کشورهای منطقه برای دستیابی به صلح دائمی مناقشه قره باغ تلاش کنند

double-quot تهران - جارپرس - سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به اهداف سفر ظریف به روسیه کشورهای حوزه قفقازگفت: همه باید به دنبال این باشند تا راه حل دائمی برای مناقشه قره باغ پیدا شود، اگر چنین اتفاقی نیفتد همیشه سایه جنگ در این منطقه وجود خواهد داشت. 
کد خبر : 45808
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 بهمن 1399 - 8:55
پاک‌آیین: کشورهای منطقه برای دستیابی به صلح دائمی مناقشه قره باغ تلاش کنند

به گزارش جارپرس از ایسنا، محسن پاک آیین در ارزیابی خود از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به  روسیه و برخی از کشورهای حوزه قفقاز اظهار کرد: قفقاز منطقه مهمی بوده و امنیت آن برای تمام کشورهای منطقه مهم است و موجب توسعه همکاری های اقتصادی می شود.

وی تصریح کرد : یکی از دلایل جدی نا امنی در این منطقه مساله اختلافات آذربایجان و ارمنستان سر مساله قره باغ می باشد، قراردادی هم که اخیرا در مسکو منعقد شد به معنای صلح نیست، آتش بس است لذا باید مقدماتی برای ایجاد صلح دائمی فراهم شود.
این دیپلمات پیشین کشورمان در باکو همچنین بیان کرد : طی درگیری های اخیر در قره باغ، ۷ شهر اشغال شده آذربایجان آزاد شدند اما هنوز  مساله خود قره باغ مشخص نیست.
پاک آیین خاطر نشان کرد : طرحی که ایران در این زمینه ارائه داده به منظور بازگرداندن تمام مناطق اشغال شده از جمله قره باغ به باکو است، لذا مطلبی که در روسیه مطرح شد توجهی به مساله قره باغ نداشته است.
وی با اشاره به اهداف سفر ظریف به منطقه قفقاز و روسیه گفت: در جریان این سفر وزیر خارجه کشورمان با مقامات آذربایجان، ارمنستان و روسیه درباره این مسائل گفت و گو می کند و همه باید به دنبال این باشند تا راه حل دائمی برای این مناقشه پیدا شود، اگر چنین اتفاقی نیفتد همیشه سایه جنگ در این منطقه وجود خواهد داشت.
سفیر سابق کشورمان در باکو با بیان این که نتیجه گفت و گوهای دیپلماتیک طی فرآیند زمان مشخص می شود، ابراز کرد: باید رایزنی ها در این زمینه انجام شود، روس ها علاقه مند هستند تا این موضوع حل شود اما به دلیل پیچیدگی مساله قره باغ و روابط روس ها با دو کشور آذربایجان و ارمنستان شاید اکنون علاقه مند نباشندتا به موضوع صلح دائمی پرداخته شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.