پاپ رئیس خیریه جهانی کلیسای کاتولیک را اخراج کرد

double-quot تهران - جارپرس - رهبر کاتولیک‌های جهان رئیس خیریه جهانی کلیسای کاتولیک را به دنبال مطرح شدن اتهامات قلدری و تحقیر کارکنان اخراج و یک کمیسیونر را برای اداره این نهاد منصوب کرد.
کد خبر : 107577
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 17:15
پاپ رئیس خیریه جهانی کلیسای کاتولیک را اخراج کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام ناگهانی شامل مدیران “کاریتاس اینترناسیونالیس” (Caritas Internationalis)، کنفدراسیونی مستقر در واتیکان است که از ۱۶۲ سازمان امداد، توسعه و خدمات اجتماعی که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان فعالیت دارند، تشکیل شده است.

اخراج مدیران در سطح این کنفدراسیون که بیش از یک میلیون کارمند و نیروی داوطلب در سراسر جهان دارد، در حکمی از سوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان توسط دفتر اطلاع‌رسانی واتیکان اعلام شد.

اداره توسعه واتیکان که بر این کنفدراسیون نظارت دارد، در بیانیه‌ای مجزا اعلام کرد: بررسی امسال کارشناسان مدیریت خارجی و روانی از محیط کار نشان داد که ضعف‌ها و سوء مدیریت‌هایی در مقرهای این کنفدراسیون صورت گرفته است.

کارمندان کنونی و سابق این کنفدراسیون به خبرگزاری رویترز مواردی از توهین‌های کلامی، پارتی‌بازی و سوء مدیریت بخش منابع انسانی را گزارش دادند که منجر به استعفای تعدادی از کارمندان شده است.

در بیانیه اداره توسعه واتیکان آمده است: هیچ سند و مدرکی از سوء مدیریت مالی یا سوء رفتارهای جنسی وجود ندارد اما موضوعات و حوزه‌های مهم دیگری برای توجه فوری به این نهاد وجود دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ضعف‌های واقعی در بخش مدیریتی گزارش شده‌اند. اگرچه مسائل مالی به خوبی مدیریت شده‌اند و اهداف جمع‌آوری کمک‌های مالی به طور مرتب به دست آمده‌اند، اما اصول و روش‌های مدیرتی باید ارتقا یابند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.