پاپ برای خاخام‌های اروپایی سخنرانی‌ نکرد

double-quot تهران- جارپرس-پاپ فرانسیس در دیدار با خاخام‌های یهودی در واتیکان به ذکر این مطلب که حالش خوب نیست از قرائت متن سخنرانی خود برای آنها امتناع کرد.
کد خبر : 135622
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 17:15
پاپ برای خاخام‌های اروپایی سخنرانی‌ نکرد

به گزارش جارپرس از ایسنا، پاپ فرانسیس همزمان با ادامه حملات سهمگین رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار فلسطینیان صبح امروز (دوشنبه) در کاخ واتیکان با جمعی از خاخام‌های یهودی دیدار کرد اما با اعلام اینکه کسالت دارد و وضعیت جسمانی‌اش مساعد نیست از قرائت متن سخنرانی خود خودداری کرد.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس حین دیدار با خاخام‌ها گفت که از میزبانی آنها بسیار خوشحال است اما گفت که «حالم خوب نیست، بنابراین ترجیح می‌دهم سخنرانی را نخوانم و متن آن را به شما بدهم، تا بتوانید با خودتان ببرید».

متئو برونی، سخنگوی واتیکان گفت که پاپ کمی سرماخوردگی دارد و امروز یک صف طولانی از ملاقات‌کنندگان دارد. ازاین‌رو، پاپ ۸۶ ساله ترجیح داد که تنها با خاخام‌های اروپایی دیدار کند و به همین دلیل سخنرانی خود را تحویل داد. او گفت که فعالیت‌های پاپ در باقی روز به‌طور منظم ادامه خواهد داشت.

پاپ فرانسیس در سخنرانی آماده ‌شده‌اش برای خاخام‌ها خاطر نشان کرده است که «اولین فکر و دعای او بیش از هر چیز، به تمام اتفاقاتی اختصاص دارد که در چند هفته گذشته رخ داده است». منظور او از این حرف، ادامه جنگ غزه بوده است.

وی همچنین در این سخنرانی تصریح کرد: باز هم خشونت و جنگ در سرزمینی که حق تعالی به آن برکت داده، شعله‌ور شده است، سرزمینی که به نظر می‌رسد دائماً مورد هجوم نفرت و شلیک مرگبار اسلحه است.

پاپ در متن این سخنرانی با تاکید بر این‌که «از مومنان به خدا دعوت شده است تا برادری و راه‌های آشتی را برای همه باز کنند، تاکید کرد: نه اسلحه، نه تروریسم، نه جنگ، بلکه شفقت، عدالت و گفت‌وگو ابزار مناسبی برای ایجاد صلح هستند.

پاپ فرانسیس در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی از جمله دو عمل جراحی در ناحیه شکم و یک مشکل مزمن زانو که او را مجبور به استفاده از ویلچر هنگام راه رفتن طولانی‌ می‌کند، دست و پنجه نرم کرده است. وی در اوایل سال جاری برای درمان برونشیت در بیمارستان بستری شد، اما پاپ آن را یک حمله ذات‌الریه توصیف کرد.

چند روز پیش در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی ایتالیا، از فرانسیس پاپ در مورد سلامت‌اش سوال شد. او با یکی از جمله‌های پر تکرار خود پاسخ داد: می‌دانی من هنوز زنده‌ام و سپس گفت که اوایل دسامبر برای کنفرانس COP28 در مورد مبارزه با تغییرات آب و هوایی به دبی می‌رود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.