0 نظر
188 بازدید

٣٠ درصد ماموریت بررسی حادثه پلاسکو انجام شد/ هدف محکوم کردن کسی نیست

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو با بیان اینکه ٣٠ درصد ماموریت انجام شده است، گفت: هدف از این ماموریت محکوم کردن فرد یا سازمانی نیست.

کد خبر : 19277
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1395 - 8:35
٣٠ درصد ماموریت بررسی حادثه پلاسکو انجام شد/ هدف محکوم کردن کسی نیست

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، محمدتقی احمدی روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: هدف این بررسی، شناختن مسئولیت ها و یادآوری آن است و اینکه افراد و سازمان هایی که می توانستند نقش موثر إیفا کنند، عبرت بگیرند.
رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه رییس جمهور در انتخاب اعضای هیات به استقلال، علمی و حرفه ای بودن افراد تاکید خاصی داشت، گفت: بیشتر افراد دانشگاهی با شهرت ارزنده در جامعه تخصصی خود هستند.
وی با بیان اینکه این وظیفه بار سنگینی بر دوش اعضا می گذارد، ابراز امیدواری کرد نتیجه آن بتواند مورد استفاده قرار گیرد.
احمدی در انجام این وظیفه خواستار حمایت دائمی از مسئولان کشور در سازمان های مختلف شد و گفت: نیازمند وفاق همه مسئولان هستیم.
رییس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: بررسی نوع آوار، ساختار و اینکه اگر در آوار برداری خسارت هایی واقع شده، در کمیته بحران پیگیری می شود.
وی ادامه داد: آسیب پذیری شهرهای ما وسیع است و نگرانی هایی در این زمینه داریم و در برهه هایی در اوایل دهه ٨٠ دستور رهبری در این زمینه ابلاغ شد.
رییس هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو، روش کار این هیات را بازدید از محل حادثه ، بررسی مدارک و مستندات حادثه، بررسی گزارش های سازمان های مسئول، تجزیه تحلیل این گزارش ها، انجام مصاحبه با مسئولان مرتبط (٨سازمان)، بررسی گزارش های سازمان های مردم نهاد، مرور و بررسی قوانین ، آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که بر گردن مسئولان مربوطه نهاده، تهیه گزارش های تخصصی در ۶ موضوع اصلی مهندسی سازه، مهندسی آتش، مدیریت بحران، امور قانونی و حقوقی، جامعه شناسی و آثار اجتماعی این حوادث، بیمه و زمینه تضمین و اقتصاد پشتیبان حوادث و ایجاد کمیته های داخلی عنوان کرد.
وی افزود : کمیته ها یک ماه گزارش های تخصصی را پایان می برند و در کمیته تلفیق این گزارش را ارائه می کنند.
وی علل وقوع حادثه ، کیفیت هماهنگی نهادهای مسئول در مدیریت حادثه، راههای پیشگیری از تکرار و إصلاحات ساختاری و مدیریت لازم را دستور رییس جمهوری برای پیگیری اعلام کرد.
احمدی درباره وضعیت حقوقی این حادثه ، اظهار کرد: ( این بررسی) در ابعاد حقوقی شامل همه مسائل مرتبط حقوقی از جمله مسئولیت سازمان ها در قبال مفقودشدگان، بیمه شدگان ، حقوق کارگران و بقیه موارد است اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم در نتیجه نمی توانم مطلبی را بیان کنم.
رییس دانشگاه تربیت مدرس درباره اینکه آیا خاطیان به قوه قضاییه معرفی می شوند یا نه، گفت: قوه قضاییه کمیته ای برای بررسی تشکیل داده و قرار است با دادستانی جلسه ای داشته باشیم؛ اما قصد ما شناختن مسئولیت ها و در صورت وجود کاستی ها، برای ساماندهی این کاستی ها و ارائه پیشنهادات است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.