0 نظر
55 بازدید

ونزوئلا: امپراتوری‌های استکباری بدهی خود به آمریکای لاتین را جبران کنند

double-quot تهران-جارپرس- معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ونزوئلا ،گفت: امپراطوری‌های استکباری، یک بدهی اخلاقی و اقتصادی به آمریکای لاتین دارند که مسئول جبران آن هستند.
کد خبر : 128370
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 تیر 1402 - 10:55
ونزوئلا: امپراتوری‌های استکباری بدهی خود به آمریکای لاتین را جبران کنند

به گزارش روز سه شنبه جارپرس از ایرنا به نقل از تارنمای گلوبو ویزیون، دلسی رودریگز معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ونزوئلا در چارچوب اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک) و اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک، به تاریخ طولانی غارت منابع ملت‌های آمریکای لاتین توسط «امپراطوری های استکباری» اشاره و تاکید کرد آن‌ها «جبران خسارت اخلاقی و اقتصادی را به ما بدهکار هستند».

وی در این راستا به طرح دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ (۲۰۱۷- ۲۰۲۱) برای تصاحب نفت ونزوئلا، اعمال تحریم‌ها علیه کاراکاس و حمایت از خوان گوایدو شخصیت مخالف در برابر دولت قانونی نیکلاس مادورو (رئیس جمهوری ونزوئلا) اشاره کرد.

رودریگز درمورد وضعیت کنونی اروپا تاکید کرد که درگیری بین روسیه و اوکراین به دلیل بی احترامی به قوانین بین‌المللی است.

این مقام ونزوئلایی روز یکشنبه و پس ورود به بروکسل اطمینان داد که صدای کشورش خواهد بود و طبق درخواست مادورو، «حقیقت ونزوئلا را به نشست اتحادیه اروپا- سلاک» آورده است.

مادورو در برنامه تلویزیونی خود با عنوان «با مادورو پلاس» (Con Maduro +) اعلام کرد: صدای ونزوئلا شنیده خواهد شد، حقیقت ونزوئلا که خواستار توقف تحریم‌ها است؛ اینکه تجاوز علیه ونزوئلا متوقف شود؛ درخواست احترام به ونزوئلا. و اینکه بتوانیم به سمت روابط جدید با همه اروپا حرکت کنیم: روابط همکاری و کاری مشترک.

سومین نشست سران اتحادیه اروپا و سلاک پس از هشت سال سردی روابط میان دو بلوک، دیروز دوشنبه (۱۷ ژوئیه) در بروکسل آغاز شد.

نشست سران اتحادیه اروپا و سلاک بر ایجاد اتحاد برای پاسخ به تغییرات آب‌وهوایی، چالش‌های اقتصادی و امنیتی و انتقال انرژی متمرکز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.