وضعیت سالن های نمایش پاسخگوی نیاز جامعه نیست/سازمان نظام صنفی هنر ضروری است

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وضعیت سالن های نمایش را پاسخگوی نیاز جامعه ندانست و تصریح کرد: سازمان نظام صنفی هنر یک ضرورت است.
کد خبر : 18972
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 5:23
وضعیت سالن های نمایش پاسخگوی نیاز جامعه نیست/سازمان نظام صنفی هنر ضروری است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سیدرضا صالحی امیری سه شنبه شب در آیین اختتامیه سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه باید به نشاط اجتماعی که نیاز نسل جوان است توجه شود، تصریح کرد: جامعه پر شور و نشاطی داریم و باید بستر را برای بهره مندی از آن استفاده کنیم زیرا تئاتر به عنوان مادر هنرها برای گسترش نشاط، شادی و مسئولیت پذیری مناسب است.
به گفته وی، باید با تئاتر مسئولیت اجتماعی را در مدرسه و دانشگاه به جوانان و نوجوانان آموزش داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تئاتر یک نمایش ساده نیست بلکه نشان دهنده انسانیت در جامعه است، خاطر نشان کرد: از این منظر فعالان این عرصه منزلت بالایی دارند که خواسته های آنان با شعار انجام شدنی نیست.
وی افزود: در عرصه تئاتر نیازمند تلاش و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم.
صالحی امیری با بیان اینکه باید عرصه تئاتر را به بزرگان این هنر واگذار کنیم، اظهار کرد: دولت در حوزه سیاستگذاری و حمایت از تئاتر حداکثر تلاش خود را می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور بیشتر بزرگان عرصه تئاتر در مراسم امشب خاطر نشان کرد: این نشانه خوبی است و پیام روشنی دارد که تداوم تئاتر در گرو انتقال دانش بزرگان به جوانان است و دولت از جوان گرایی حمایت می کند.
به گفته وی، جوانان در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بسیار خوب درخشیدند و دولت تمام تلاش خود را برای توجه بیشتر به این قشر می کند.
صالحی امیری با اشاره به اجرای حدود ۱۱۰ نمایش در هر شب در تهران گفت: این حجم از شوق، ما را وادار به سرمایه گذاری بیشتر می کند.
وی افزود: با کمک همه اهالی هنر، تحولی در این حوزه شکل خواهد گرفت، این عرصه یک نیاز برای رسیدن به قله توسعه فرهنگی است زیرا نمی توانیم جامعه را بدون هنرمند مدیریت کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: انسان بیش از نیاز به خوراک و پوشاک، نیازمند فرهنگ است که شامل موسیقی، تئاتر، سینما، شعر و نقاشی و سایر هنرها می شود و دولت تمام این هنرها را به رسمیت می شناسد و بستر بروز و ظهور آن را فراهم می کند.
صالحی امیری گفت: در سال جاری، بازگشت نسل جوان به تئاتر را داشتیم که پیام خوبی است زیرا این قشر از مصرف مادی به مصرف فرهنگی روی آورده است.
وی با تاکید بر اینکه تئاتر کانون اصلی همدردی، هم نوایی و گفت وگو است و توانایی انتقال احساس را دارد اظهار کرد: به همین خاطر است که انسان هایی که در فضای تئاتر زیست می کنند افرادی با اخلاق، با معرفت و مسئول هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برای شما بزرگان اعتبار و ارزش قائل هستم و آرزوی موفقیت می کنم.
سی وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از یکم تا ۱۲ بهمن ماه به دبیری سعید اسدی برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.