وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک درگذشت پیشکسوت کشتی را تسلیت گفتند

double-quot

تهران-جارپرس-وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک روز دوشنبه در پیام های جداگانه ای درگذشت «عباس زندی» پهلوان پیشکسوت کشتی ایران را تسلیت گفتند.

کد خبر : 23519
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1396 - 9:22
وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک درگذشت پیشکسوت کشتی را تسلیت گفتند

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در پیام خود نوشت: پهلوان عباس زندی با حضور موفق در عرصه قهرمانی و چهره پرفروغ در پهلوانی، ماندگار شد. حضور مستمر و موفق او در عرصه قهرمانی و حضور پرفروغش در عرصه پهلوانی و زندگی همراه با خدمات ارزنده به جامعه کشتی از پهلوان عباس زندی یک چهره ماندگار ساخت که اکنون مردم و جامعه ورزش در سوگ پهلوانشان داغدار هستند.
وی در این پیام نوشت: در آخرین دیداری که در منزل این قهرمان و پهلوان داشتم، از تقویت و حمایت از کشتی پهلوانی به عنوان یک فرهنگ اصیل و میراث گذشتگان صحبت کرد و همواره دغدغه ترویج و توسعه کشتی پهلوانی داشت و در دوران حیاتش نیز منشا خدمات اثرگذاری بود.
کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز در پیام خود نوشت: بار دیگر غم از دست دادن یکی از پیشکسوتان ارزشمند ورزش کشور، المپین و تنها بازمانده حاضر در بازی‌ های المپیک ۱۹۴۸ لندن، جامعه بزرگ ورزش کشور را داغدار کرد.
وی ضمن تسلیت درگذشت این پیشکسوت عزیز به بازماندگان محترم ایشان، خانواده کشتی و جامعه ورزش کشور برای پیشکسوت ورزش کشورمان به درگاه خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگانش صبری جزیل و اجری جمیل آرزو کرد.
عباس زندی متولد ۱۳ خرداد سال ۱۳۰۹ در سال ۱۳۲۸ در حالی که فقط ۱۹ سال سن داشت برای نخستین بار عنوان جوان ترین پهلوان کشور شد. مرحوم زندی هفتم آبان پس از یک دوره بیماری در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
مراسم تشییع پیکر عباس زندی از سوی خانواده ی آن مرحوم و فدراسیون کشتی ساعت ۹ صبح فردا – سه شنبه – از مقابل در اصلی ورزشگاه شهید شیرودی تهران انجام می شود.
زندی افتخارات زیادی در دوران ورزش خود کسب کرده بود که از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد.
مقام اول قهرمانی کشتی جهان ۱۹۵۴ توکیو در وزن ۷۹ کیلو؛ بالاتر از عصمت آتلی ترک و کازو کاتسوراموتو ژاپنی
مقام اول بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو در دستهٔ به علاوه ۸۷ کیلو؛ بالاتر از نظیر پاکستانی و میتسوهیرو ژاپنی
مقام چهارم قهرمانی کشتی جهان ۱۹۵۱ هلسینکی در وزن ۸۷ کیلو؛ پس از یاشار دوغو ترک، ویکینگ پالم سوئدی و ماکس لیشتر آلمانی
مقام پنجم المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی در وزن ۸۷ کیلو؛ پس از ویکینگ پالم، هنری ویتنبرگ آمریکایی، عادل آتان ترک و آگوست انگلاس از شوروی
سرمربی تیم ملی در قهرمانی جهان ۱۹۶۲ توکیو (مقام سوم تیمی و دو مدال طلای امام‌علی حبیبی و منصور مهدی‌زاده و دو نقره غلامرضا تختی و محمد خادم)
سرمربی تیم ملی در المپیک ۱۹۶۴ توکیو (مقام پنجم تیمی و دو مدال برنز علی‌اکبر حیدری و محمدعلی صنعت‌کاران)
سرمربی تیم ملی در المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی (مقام ششم تیمی و یک مدال طلای عبدالله موحد و دو مدال برنز ابوطالب طالبی و شمس‌الدین سیدعباسی)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.