به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی؛

وزیر ورزش و جوانان: تشکل‌های جوان باید آینده کشور را بسازند

double-quot تهران- جارپرس - وزیر ورزش و جوانان گفت: تشکل‌های جوان حلقه‌های میانی بین نظام حکمرانی و مردم هستند که باید آینده کشور را بسازند.
کد خبر : 98423
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 15:37
وزیر ورزش و جوانان: تشکل‌های جوان باید آینده کشور را بسازند

به گزارش جارپرس از ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی اظهارداشت: روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی مناسبتی است تا در آن از ظرفیت بزرگ همکاری و همیاری در فضای جمعی و تشکیلاتی سخن گفت.

وی با بیان اینکه تشکیلات و مشارکت اجتماعی فضایی برای پیگیری اهداف متعالی است افزود: این اهداف بدون حرکت جمعی محقق نخواهد شد. بدون شک انقلاب اسلامی خود نتیجه یک حرکت عظیم اجتماعی در بستر تشکل‌های انقلابی و دینی است که توانست مشارکت آحاد ملت را جلب کرده و اتفاقات بزرگ را رقم بزند.

سجادی اضافه کرد: در مسیر پیش‌رو و به ویژه گام دوم انقلاب نیز حرکت لازم بدون مشارکت عمومی و به ویژه جوانان اساسا امکان پذیر نیست؛ بنابراین تشکل‌های جوانان در این موضوع نقش مهم و اساسی ایفا می‌کنند؛ همانگونه که در دوره‌های مختلف این جوانان ایرانی بوده‌اند که سدهای بزرگ را شکسته و به اهداف عالی رسیده‌اند همچنین تشکل‌های اجتماعی فضایی است تا جوانان در آن کار جمعی را تمرین کنند و به توانمندی‌های خود آگاه شوند تا در مراحل بعدی زندگی خود از این تمرین اجتماعی بهره ببرند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همین تشکل‌های خالصانه هستند که امکان خدمت رسانی داوطلبانه را در سراسر کشور و در زمینه‌های عمومی و تخصصی به وجود آورده‌اند تا همه مردم از آن بهره ببرند. ظرفیت عظیم تشکل‌های جوانان به‌ویژه گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد جوانان، هم سازنده فرد فرد جوانان مشارکت کننده است و هم منافعی غیرقابل جایگزین برای جامعه در سطوح مختلف دارد.

سجادی تصریح کرد: تشکل‌های جوان، حلقه‌های میانی بین نظام حکمرانی و مردم هستند که باید آینده کشور را بسازند. این جایگاه رفیع باعث شده است تا وزارت ورزش و جوانان با تمام توان به دنبال حمایت همه جانبه از این ساختارهای ارزشمند باشد تا امکان مشارکت حداکثری جوانان در امور مختلف کشور را به وجود آورد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: به نمایندگی از خانواده‌ بزرگ ورزش و جوانان کشور جا دارد به بهانه‌ روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، مجاهدات ارزنده و مساعی ارزشمند جوانان داوطلب و فعال در تشکل‌ها را پاس داشته و دوام خدمات خالصانه و برنامه‌های مدبرانه‌ جوانان را در بستر مشارکت‌های اجتماعی برای تحقق ایران آباد و سربلند را به ویژه در گام دوم انقلاب مسئلت دارم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در یک پیام مستقل روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت.

در پیام وحید یامین پور آمده است: ۲۲ مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را به همه جوانان عزیز فعال در عرصه خدمات اجتماعی و فرهنگی و مشارکت کنندگان در فعالیت های داوطلبانه تبریک عرض می‌کنم.

وی اظهارداشت: معتقدم سازمان‌های مردم نهاد یکی از بهترین ظرفیت های کشور برای پیشرفت و رشد جوانان و تقویت همبستگی ملی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.