0 نظر
70 بازدید

وزیر دولت اوباما گزینه اصلی بایدن برای سفارت در اراضی اشغالی

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا گزینه اصلی واشنگتن برای سفارت ایالات متحده در اراضی اشغالی است و بایدن در هفته‌های آتی او را نامزد خواهد کرد.
کد خبر : 131267
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 17:53
وزیر دولت اوباما گزینه اصلی بایدن برای سفارت در اراضی اشغالی

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آکسیوس، به گفته سه منبع آگاه، جک لو، وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا نامزد اصلی برای سفارت ایالات متحده در سرزمین‌های اشغالی است و ممکن است ظرف هفته‌های آینده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نامزد شود.

باتوجه‌به پافشاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تصویب تغییرات قضایی موردنظر خود که با مخالفت‌های گسترده‌ای در اراضی اشغالی مواجه شده، کار سفیر جدید آمریکا دشوار خواهد بود.

از سوی دیگر، دولت آمریکا که به دنبال تصویب یک توافق بزرگ با عربستان است که می‌تواند عادی‌سازی روابط عربستان و تل‌آویو را هم در بر گیرد، وقت زیادی برای تعیین سفیر جدید خود در سرزمین‌های اشغالی ندارد.

جک لو که سابقه وزارت خزانه‌داری آمریکا و رئیس کارکنان کاخ سفید را در کارنامه دارد، در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با جو بایدن همکاری نزدیکی داشت. بایدن در آن زمان معاون اوباما بود. جک لو همچنین با نتانیاهو و «رون درمر» مشاور نزدیک به او ارتباط نزدیکی دارد.

این مقام آمریکایی که پیش‌تر معاون وزیر خارجه ایالات متحده هم بوده، یک یهودی ارتدوکس است و با جامعه یهودی سراسر آمریکا «روابط عمیقی» دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.