وزیر دفاع هند: دوستی با روسیه تاثیری بر روابط با آمریکا ندارد

double-quot تهران - جارپرس - وزیر دفاع هند، امروز (سه‌شنبه) گفت، آمریکا می‌داند که هند و روسیه «متحدان مشترک‌المنافع» بوده و روابط «بسیار باثباتی» دارند.
کد خبر : 88380
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 فروردین 1401 - 19:57
وزیر دفاع هند: دوستی با روسیه تاثیری بر روابط با آمریکا ندارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در گفت‌وگویی اختصاصی با پایگاه خبری هندوستان تایمز گفت، هند و روسیه «متحدان مشترک‌المنافع» هستند، اما این رابطه تاثیر منفی بر همکاری‌های هند با آمریکا نمی‌گذارد.

او گفت: فکر نمی‌کنم روسیه بر روابط آمریکا و هند تاثیری داشته باشد. آمریکا می‌داند که هند و روسیه متحدان مشترک‌المنافعی بوده و رابطه باثباتی دارند. در عین حال، هند نیز بسیار مراقب خواهد بود تا روابطش با دیگر کشورها آسیبی به منافع اساسی ملی آمریکا نرساند.

وزیر دفاع هند همچنین درباره این مسئله که آیا مسکو می‌تواند وظایفش را در مورد تحویل قطعات یدکی و تجهیزاتی که هند در زمان جنگ اوکراین از روسیه خریده است انجام دهد، گفت: فکر نمی‌کنم مشکلی برای امنیت ملی ما وجود داشته باشد. هند کشور ضعیفی نیست. اگر مشکلی پیش بیاید، هند توانایی رسیدگی به آن را دارد. اما در مورد روسیه و اوکراین، ما طالب صلح هستیم.

سینگ در پاسخ به این سوال که آیا با حمله روسیه به اوکراین، هند به دنبال تنوع بیشتر در تدارکات دفاع خود است یا خیر، گفت: صبر کنید و ببینید.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.