0 نظر
177 بازدید

وزیر دفاع: ده‌ها فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز ملحق شد

double-quot

تهران-جارپرس-وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده(اورهال) با برخورداری از تسلیحات و تجهیزات جدید به ناوگان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد.

کد خبر : 31818
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 13:01
وزیر دفاع: ده‌ها فروند بالگرد به ناوگان هوانیروز ملحق شد

امیر سرتیپ امیر حاتمی روز یکشنبه درمراسم تحویل ده‌ها فروند بالگرد بازآمدسازی شده به نیروی زمینی ارتش در اصفهان، در جمع خبرنگاران با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: خداوند متعال را شاکریم که در این ایام مبارک شاهد الحاق مجدد ده‌ها فروند از بالگردهای بازآمدسازی شده(اورهال) به هوانیروز ارتش هستیم.

وی تصریح کرد: بازآمدسازی (اورهال) بالگردهای نیروی زمینی ارتش بدون دریافت قطعه‌ای از خارج و با اتکا به توان نیروی متخصصان شرکت‌های مختلف و دانش بنیان داخلی و با نصف قیمت امروز دنیا و صرفهجویی قابل توجه انجام شد.

به گفته وی، بازآمدسازی بالگردها، یک کار بطور کامل پیچیده و فنی است که در اختیار کشورهای محدودبا پشتیبانی تولیدکنندگان اصلی قرار دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این نوع از کار که توسط همکاران ما در سازمان صنایع هوایی و شرکت “پنها”انجام شده، مختص جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ حاتمی، بالگردهای موجود را سرمایه قابل توجهی برای کشور توصیف و تصریح کرد: این بالگردها رابه تسلیحات و تجهیزات جدید ارتقا و در اختیار نیروی زمینی و هوانیروز قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: هوانیروز یک یگان بسیار شناخته شده و خوشنام نزدمردم ایران است که خاطره رشادت‌های شهدایش از جمله شهیدان وطن‌پور،کشوری،شیرودی و شهدای بزرگ دیگر آن از نخستین روزهای دوران دفاع مقدس در ذهن و خاطر مردم عزیز ایران وجود دارد.

امیر حاتمی گفت: هوانیروز نخستین یگانی است که در سیل، زلزله و حوادث مختلف برای امدادرسانی به مردم حاضر و وسیله این امدادرسانی نیز توسط مجموعه صنایع دفاعی و سازمان صنایع هوایی و پنها آماده می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان‌اینکه امروز نیروهای مسلح کشوربه سطح بالایی از توانمندی و خودباوری در حوزه نهضت قطعه‌سازی دست یافته‌اند، گفت: امروز این کار در حد گسترده‌ای انجام شده و دهها فروند بالگرد در اصفهان، تهران، مسجدسلیمان، قزوین، کرمان و کرمانشاه در پایگاه‌های مختلف به ناوگان هوانیروز ملحق شدند که در خطوط موردنیازبکارگیری خواهند شد.

وی ادامه داد: امروزه قطعات مورد نیاز همه این کارها در داخل کشور ساخته وهزاران قطعه توسط متخصصان صنایع دفاعی برای مجموعه هوایی کشور،تولید و دراینگونه کارهای بزرگ استفاده می‌شود.

مراسم تحویل بالگردهای بازآمدسازی شده با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در اصفهان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.