وزیر دفاع جدید آمریکا اولین گفتگوی خارجی خود را با دبیرکل ناتو انجام داد

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، لوید آستین، وزیر دفاع جدید این کشور در اولین تماس تلفنی خارجی خود با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به بحث درباره لزوم "بازدارندگی قدرتمند" این ائتلاف و ماموریتهایش در افغانستان و عراق پرداخت.
کد خبر : 45423
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 - 15:24
وزیر دفاع جدید آمریکا اولین گفتگوی خارجی خود را با دبیرکل ناتو انجام داد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: این دو رهبر به بحث درباره اهمیت ارزشهای مشترک ما، محیط امنیتی کنونی شامل حفظ یک بازدارندگی و وضعیت دفاعی قدرتمند و همچنین درباره ماموریتهای جاری در افغانستان و عراق پرداختند.

این سخنگو بیان داشت، این تماس تلفنی اولین تماس تلفنی آستین با یک رهبر خارجی در مقام وزیر دفاع آمریکا بود؛ اقدامی که اهمیت ناتو برای آمریکا را نشان می‌دهد.

کربی اظهار کرد: آنها همچنین به طور مختصر به بررسی نشست بعدی وزرای دفاع ناتو پرداخته و توافق کردند دوباره درباره آن به طور دقیقتر در هفته‌های آینده بحث کنند.

آستین روز جمعه از سوی سنای آمریکا در این سمت جدیدش با ۹۳ رای مثبت در برابر دو رای منفی تایید شد. او قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا خدمت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.