0 نظر
215 بازدید

وزیر خارجه کره جنوبی: باور اینکه کره شمالی مبتلا به کرونا ندارد، سخت است

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه کره جنوبی نسبت به ادعای کره شمالی درباره اینکه هیچ مورد ابتلا به کروناویروس در این کشور وجود ندارد، شک خود را ابراز کرده و در عین حال، پیشنهاد کمک سئول را برای مقابله با این پاندمی اعلام کرده است.
کد خبر : 40166
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1399 - 9:50
وزیر خارجه کره جنوبی: باور اینکه کره شمالی مبتلا به کرونا ندارد، سخت است

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کانگ کیونگ وا، وزیر خارجه کره جنوبی در نشست سالانه منامه گفت، پیونگ یانگ به هیچیک از پیشنهادهای سئول برای کمک پاسخی نداده است.

وی ادامه داد: آنها هنوز می‌گویند که هیچ مورد ابتلا به این ویروس را ندارند. باور این مساله واقعا سخت است. تمامی علایم نشان می‌دهد که این دولت تمرکز شدیدی برای کنترل بیماری دارد اما آنها می‌گویند که حتی یک نفر هم به این بیماری مبتلا نشده و این واقعا مساله عجیبی است.

در گزارش اخیر هفتگی سازمان بهداشت جهانی، کره شمالی اعلام کرد که هیچ مورد قطعی ابتلا به این ویروس را ندارد اگرچه اعلام کرده که ۸۵۹۴ “مورد احتمالی ابتلا” را گزارش کرده است.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین گفت، این پاندمی باعث انزوای بیشتر کره شمالی شده چون به هرگونه تلاش برای کمک به منظور مقابله و شناسایی این بیماری واکنش نشان نداده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اخیرا گزارش داد که این کشور اقدامات اضطراری را برای جلوگیری از ورود کروناویروس به کشور انجام داده و اقدامات سختگیرانه‌ای را وضع کرده است.

سرویس های اطلاعات ملی کره جنوبی گفته‌اند که شیوع این ویروس در کره شمالی را نمی‌توان رد کرد چون این کشور پیش از بستن مرزهایش در اواخر ژانویه ۲۰۲۰ روابط تجاری و فردی با چین داشته که محل اصلی انتشار و شیوع این بیماری بوده است.

تحلیلگران نیز می‌گویند، شیوع بیماری در کره شمالی می‌تواند این کشور منزوی را بیش از پیش از نظر اقتصادی و سیاسی مضمحل کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.