وزیر خارجه: هنوز برای مذاکره مستقیم با آمریکا به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

double-quot تهران - جارپرس - وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها مکرراً برای مذاکره درخواست دارند، اما هنوز به این مسأله در جمع بندی‌های خودمان نرسیده‌ایم.
کد خبر : 81607
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 بهمن 1400 - 1:13
وزیر خارجه: هنوز برای مذاکره مستقیم با آمریکا به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه با رسیدن طرف ها بر مرحله تصمیم سیاسی احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و ۴+۱ در وین وجود دارد؟ گفت ما فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل وزیران خارجه تنظیم کردیم و امیدواریم در همین سطح وارد پروسه اجرا شویم و نیاز به دیدارهای سطح بالا نباشد اما متناسب با پیشرفت مذاکرات درباره هر نوع اقدام دیگر تصمیم گرفته می شود.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است و اگر دقت کرده باشید سعی داریم در صدر اخبار موضوع مذاکرات وین را قرار ندهیم این است که زمانی مردم در جریان دقیق مسایل قرار گیرند که در میز مذاکرات اتفاق خوبی رخ داده شود. امیدوارم به آن نقطه نزدیک شویم.

وی درباره مذاکرات مستقیم با آمریکا در وین گفت: آمریکایی ها مکرراً برای مذاکره درخواست دارند اما هنوز به این مسأله در جمع بندی های خودمان نرسیدیم.

وزیر خارجه درباره سفرش به هند و سریلانکا گفت: همتای من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران آمده است و از روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی و اقتصادی و همکاری ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد. در سریلانکا هم علاوه بر مذاکرات دو جانبه در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی و اجرای پروژه هایی از جمله سد سازی و نیروگاه اقدامات مهمی انجام شده که در پیگیری آن موضوعات این سفر انجام می شود.
وی درباره سفر اردوغان به ایران تصریح کرد: در آخرین دیدار بین آقای دکتر رییسی و آقای اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق‌آباد توافق شد کمیسیون عالی همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در تهران برگزار شود و امیدواریم در آینده نزدیک این اجلاس را برگزار کنیم و همزمان هم ممکن است نشست سه جانبه سران آستانه را بتوانیم برگزار کنیم اما همه چیز به شرایط کرونایی بستگی دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.