وزیر خارجه مجارستان: درخصوص تحریم گاز روسیه با اتحادیه اروپا مذاکره نمی‌کنیم

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه مجارستان گفت که این کشور حتی قصد گفت‌وگو درخصوص تحریم گاز روسیه را هم ندارد زیرا چنین مسئله‌ای اقتصاد کشورش را نابود می‌کند.
کد خبر : 94751
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 تیر 1401 - 14:15
وزیر خارجه مجارستان: درخصوص تحریم گاز روسیه با اتحادیه اروپا مذاکره نمی‌کنیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان همزمان با شرکت در نشست شورای اروپایی درخصوص مسائل حمل‌ونقل و انرژی در لوکزامبورگ، این اظهارات را بیان کرد.

این وزیر خارجه افزود: «من با یک دستور روشن به این نشست آمده‌ام و نمی‌خواهم که درباره تحریم گاز روسیه مذاکره کنم. این مسئله، اقتصاد و کل کشور ما را از کار خواهد انداخت. اگر اتحادیه اروپا به دنبال منابع جدیدی برای تامین گاز باشد، ما در آن هیچ موردی نمی‌بینیم اما اعضای این اتحادیه باید به دلخواه خود چنین کاری را انجام دهند و نباید هیچ اجباری در کار باشد.»

سیارتو همچنین اظهار کرد که به دلیل تحریم‌های غرب و مشکلات فنی درخصوص امکانات خط لوله گازی نورد استریم، تامین گاز روسیه به اروپا به شدت کاهش پیدا کرده است. وی از شورای اروپا خواست تا پیرامون این موضوع تحقیق و تفحص کند که آیا واقعا به خاطر مشکلات فنی چنین مسئله‌ای پیش آمده است یا خیر. همچنین این وزیر خارجه تاکید کرد که کمبود گاز منجر به افزایش قیمت‌ها در اروپا می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.