0 نظر
131 بازدید

وزیر خارجه لبنان: بشار اسد بزودی کنار نمی رود

double-quot

بیروت – جارپرس -‘ جبران باسیل’ وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که ‘ نباید بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان را به کناره گیری ‘ بشار اسد’ رئیس جمهوری سوریه که به زودی هرگز رخ نخواهد داد، پیوند زد’.

کد خبر : 22681
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1396 - 11:30
وزیر خارجه لبنان: بشار اسد بزودی کنار نمی رود

به گزارش جارپرس از ایرنا، «جبران باسیل» روز شنبه در صفحه خود در توئیتر نوشت: آیا می توان موضوعی فوری ، ضروری و سرنوشت ساز همچون بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را با موضوع آشکاری همچون کناره گیری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که هرگز به زودی رخ نخواهد داد، ارتباط داد؟
برخی در لبنان از جمله ‘ سعد حریری’ نخست وزیر این کشور به دلیل ضدیت با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه مخالف تماس بیروت با دمشق برای حل موضوع آورگان سوری هستند.
حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان زندگی می کنند که مشکلات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی برای مردم لبنان بدنبال داشته است.
وزیر خارجه لبنا در توئیتی دیگر نوشت: آیا درست است که منتظر چراغ سبز بین المللی برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان باشیم؟
جبران باسیل که رهبری حزب مسیحی جریان ملی آزاد لبنان را نیز برعهده دارد از جمله سیاستمداران این کشور است که مخالفتی با عادی شدن روابط لبنان با سوریه ندارد.
طی دو ماه اخیر موضوع از سرگیری روابط بیروت و دمشق به یکی از موضوعات بحث برانگیز در لبنان تبدیل شده است.
دو کشور گرچه روابط دیپلماتیک خود را قطع نکرده اند اما طی سال های اخیر نوعی رکود در روابط رسمی دو طرف وجود داشته است.
برخی از گروه های سیاسی در لبنان از جمله جریان المستقبل به ریاست «سعد حریری» نخست وزیر و حزب نیروهای لبنانی به ریاست «سمیر جعجع» مخالف دولت بشار اسد و هرگونه تماس با آن بوده اند.
در مقابل بسیاری از گروه ها از جمله حزب الله، جنبش امل و حزب مسیحی جریان ملی آزاد که «میشل عون» رئیس جمهوری بنیانگذار آن است، معتقدند دست کم در موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم و یا فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان می توان با دولت سوریه مذاکره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.