وزیر ارشاد: خانواده استاد شجریان دل‌نگران سلامت ملت ایران هستند

double-quot تهران - جارپرس - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت:‌ همایون شجریان و خانواده استاد، با تمامی داغ و سوگ، دل‌نگران سلامت ملت ایران در ایام سخت کرونایی هستند.
کد خبر : 33972
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 - 9:24
وزیر ارشاد: خانواده استاد شجریان دل‌نگران سلامت ملت ایران هستند

به گزارش جارپرس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن توئیت سید عباس صالحی آمده است:
«همایون شجریان و خانواده استاد، با تمامی داغ و سوگ، دل‌نگران سلامت ملت ایران در ایام سخت کرونایی هستند.
‏روح انسانی ⁧‫شجریان‬⁩ در خانواده بزرگوار او جاری است. ‏دغدغه‌های خانواده هنر ایران را رعایت کنیم.»

استاد محمدرضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری روز گذشته (پنجشنبه 17 مهر ماه) در بیمارستان جم تهران در 80 سالگی درگذشت.

مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز(جمعه ۱۸ مهر ماه) در بهشت‌زهرا(س) با حضور شمار زیادی از اساتید موسیقی و علاقه‌مندان به خسرو آواز ایران برگزار شد.

بنا به وصیت استاد پیکر وی امروز به شهر توس منتقل و در کنار مقبره‌ فردوسی بزرگ به خاک سپرده خواهد شد.

استاد محمد رضا شجریان آخرین بار در ۱۴ مهر ۹۹ به علت شرایط نامناسب جسمی بار دیگر در بخش آی سی یو بیمارستان جم بستری شده بود.

خسروی آواز ایران در ۱۴ مهر با شرایط عمومی قلبی و ریوی و تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود.

استاد شجریان همچنین از ۲۵ مرداد سال جاری به مدت ۱۰ روز به دلیل افت سطح هوشیاری و شوک سپتیک در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری بود.

وی بهمن سال گذشته نیز به علت بروز مجدد اختلالات ریوی ناشی از بیماری قلبی در بیمارستان جم بستری شد و بامداد روز جمعه دوم اسفند ۹۸ همایون شجریان فرزند وی با انتشار تصویری از نمایشگر علایم حیاتی پدر از دوستداران وی رفع نگرانی کرد.

خسرو آواز ایران، پنجم فروردین سال جاری با حال عمومی مناسب از بیمارستان ترخیص شد و بر اساس اعلام هیات مدیره بیمارستان جم اقدامات درمانی وی زیر نظر پزشکان معالج در خارج از بیمارستان انجام گرفت.

استاد شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود.

وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول بود.

استاد شجریان حلقه‌ای از زنجیره گرانسنگ استادان موسیقی و آواز اصیل و سنتی بود که نامش در کنار اساتیدی نظیر عبدالله دوامی، اسماعیل مهرتاش و حسین طاهرزاده در تاریخ موسیقی ایران قرار گرفت، نامی که تا سال‌ها ظهور جانشینی برای او غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی زاده اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد دو جایزه گرمی بود که توسط سایت انجمن آسیا به‌عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی شد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید حدود ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلم‌هایی چون دلشدگان، ابجد و زمستان، و اجرای بیش از ده‌ها کنسرت داخلی و بین المللی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.