0 نظر
163 بازدید

وزیرامورخارجه فرانسه: احترام به برجام اهمیت بالایی برای ما دارد

double-quot
تهران – جارپرس – وزیرامور خارجه فرانسه می گوید، پس از امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین ، برای فرانسه بسیار مهم بود که به این قرارداد بین المللی احترام گذاشته شود.
کد خبر : 18968
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 بهمن 1395 - 7:56
وزیرامورخارجه فرانسه: احترام به برجام اهمیت بالایی برای ما دارد

به گزارش جارپرس،« ژان ماک ایرو» روز سه شنبه در همایش ایران و فرانسه در محل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران افزود: پس از امضای توافق نامه وین بین ایران و پنج کشور جهان، فرانسه بلافاصله برای برقراری روابط همه جانبه با ایران اقدام کرد و به لحاظ سیاسی پشتیبانی نیرومندی از این روابط به عمل آورد.
وی گفت: روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی به نفع هر دو کشور است و فرانسه هیچ گاه با چنین شتابی با هیچ کشوری کار نکرده است.
ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه شب گذشته برای شرکت در همایش تجاری ایران و فرانسه در صدر یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی به تهران آمد. رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه و یک هیات ۱۰۰ نفره تجاری وزیر خارجه این کشور را همراهی می کنند.
آغاز به کار دولت یازدهم با ورود هیات های اروپایی، به خصوص فرانسوی همراه بود. در بهمن ماه ۱۳۹۲ یک هیات ۱۱۴ نفره از فعالان اقتصادی فرانسه به سرپرستی پاتریک بلان رئیس انجمن خودروسازی فرانسه به ایران آمدند. اواخر تابستان ۱۳۹۴ نیز ۱۳۰ شرکت فرانسوی به سرپرستی وزیر بازرگانی این کشور به تهران سفر کردند.
در پاسخ، در بهمن همان سال، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، با هیاتی از فعالان اقتصادی ایران به پاریس سفر کرد که منجر به عقد پیش نویش قرارداد خرید یکصد فروند هواپیمای ایرباس شد.
بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران حجم واردات ایران از فرانسه در سال ۱۳۹۴، حدود ۶۹۴ میلیون دلار و شامل واردات انواع قطعات خودرو، دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و ساختمانی، ماشین آلات صنعتی، فرآورده‌های شیمیایی و موادغذایی بوده است.
صادرات ایران به فرانسه در سال ۱۳۹۴ نیز حدود ۱۸ میلیون دلار و شامل کالاهای سنتی صادراتی مثل خشکبار، خرما، زعفران، فرش، مواد اولیه، صمغ و اسانس انواع گل بود. آمار رسمی ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۵ حاکی از رشد صادرات ایران به فرانسه به ۲۵ میلیون دلار و واردات از این کشور به ۷۳۳ میلیون دلار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.