0 نظر
153 بازدید

وزنه برداری چین در آستانه محرومیت

double-quot
تهران – جارپرس – اعلام دوپینگ مثبت سه وزنه بردار چینی در بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، وزنه برداری این کشور را در آستانه محرومیت قرار داده است.
کد خبر : 18572
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 - 12:10
وزنه برداری چین در آستانه محرومیت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، سه وزنه بردار زن چینی که در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن مدال طلا کسب کردند، دوپینگی اعلام شده اند.
با انجام آزمایش مجدد دوپینگ نمونه های ۱۰۰ ورزشکار شرکت کننده در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن، جواب آزمایش ۶ وزنه بردار دیگر مثبت اعلام شد.
وزنه برداران کشورهای چین، ترکیه و جمهوری آذربایجان به دلیل استفاده از داروهای غیرمجاز احتمالا با محرومیت های سنگینی روبرو خواهند شد.
در این بین سه وزنه بردار چینی حضور دارند، که در وزن های ۷۵، ۴۸ و ۶۹ کیلوگرم زنان صاحب مدال طلا شده بودند. به نظر می رسد چین با خطر محرومیت و عدم شرکت در مسابقات بین المللی مواجه شود.
بر اساس قوانین جدید فدراسیون بین المللی وزنه برداری و به دنبال آزمایش مجدد نمونه های ورزشکاران در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۰۸ پکن، هر کشوری که سه نمونه آزمایش دوپینگ مثبت (۳ ورزشکار دوپینگی) داشته باشد، برای ۱۲ ماه از شرکت در رقابت ها محروم می شود.
کمیته بین المللی المپیک تاکنون فقط اسامی ۹ کشور از ۴۷ کشور را به طور رسمی تایید کرده است.
قزاقستان (۱۰ دوپینگ)، روسیه (۹ دوپینگ)، بلاروس (۷ دوپینگ)، آذربایجان (۵ دوپینگ)، ترکیه، ارمنستان، اوکراین، چین (۳) و مولداوی (۳ دوپینگ) ۹ کشوری هستند که اسامی آنها اعلام شده است.
سه کشور که به نظر می رسد روسیه، بلاروس و قزاقستان باشند، در خصوص مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکاران خود در المپیک لندن و محرومیت آنان از حضور در المپیک ریو به دادگاه عالی ورزش اعتراض کردند که نتیجه آن هنوز اعلام نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.