وزارت نفت مبلغ بیمه دریافتی از مشترکان گاز را باز می گرداند

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر نفت گفت: این وزارتخانه مبلغی را که به عنوان بیمه خسارت گاز از مشترکان مصرفی دریافت کرده به آنها باز می گرداند.

کد خبر : 26573
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1397 - 11:17
وزارت نفت مبلغ بیمه دریافتی از مشترکان گاز را باز می گرداند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، «بیژن نامدار زنگنه» در ادامه جلسه علنی امروز – دوشنبه – مجلس شورای اسلامی به سوال غلامرضا کاتب نماینده گرمسار درباره علت دریافت غیرقانونی مبالغی در تعرفه گاز مصرفی مشترکان پاسخ داد.
وزیر نفت در مورد قانون الحاق برخی مواد به تنظیم مقررات مالی دولت که در سال ۹۳ به تصویب رسید، اظهارداشت: در این ماده آمده است که به هر یک از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شرکت های تابعه اجازه داده می شود مبلغی را که طبق قوانین بودجه سنواتی در قبوض گاز و برق برای هر واحد مسکونی و تجاری تعیین می شود، اخذ و صرفا جهت بیمه خسارات جانی و مالی ناشی از انفجار و آتش سوزی از طریق بیمه با برگزاری مناقصه اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: براساس این قانون مشترکان مصرفی در سال ۹۴ به ازای هر فیش گاز، ۵۰ تومان می دادند اما در سال ۹۵ این مبلغ قید نمی شود با این حال شرکت گاز بر مبنای سال گذشته ۵۰ تومان بیمه دریافت می کند که جمعا ۱۵٫۳ میلیارد تومان می شود و به بیمه طرف قرارداد می دهد لذا یک ریال آن نیز به شرکت گاز نمی رود.
وزیر نفت تصریح کرد: امسال این میزان بیمه ۲۰۰ تومان برای مشترکین شهری و ۱۰۰ تومان برای مشترکین روستایی تعیین شد از این رو دو راه وجود دارد که یا مجلس باید اجازه دهد و این برداشت را تنفیذ کند و یا این معامله فزونی تلقی شده و هر مشترکی که مایل بود پول خود را پس بگیرد.
زنگنه گفت: تاکنون به ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا گازرسانی شده و ۹۹ درصد جمعیت شهری، ۸۲ درصد جمعیت روستایی و به طور کل ۹۳ درصد جمعیت کل کشور از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی یادآور شد: فقط گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان مانده که به زودی آغاز می شود، چنانچه کار گازرسانی به شهر زاهدان پایان یافته است.
وزیر نفت همچنین اظهار داشت: در این مدت۱۳ هزار میلیارد تومان خرج گازرسانی شد، این پول‌ها از منابع دولت نبود بلکه از محل صرفه‌جویی از مصرف فرآورده‌های نفتی حاصل شد.
زنگنه افزود: البته مجلس شورای اسلامی هم امسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای گازرسانی بودجه پیش‌بینی کرد برنامه ما این است که روزی ۱۰ روستا گازرسانی شوند که رقم جمعیت بهره‌برداری از گازرسانی روستایی نزدیک به ۹۰ درصد خواهد شد.

**کاتب از پاسخ های وزیر نفت قانع شد
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار با طرح سوال خود گفت: وزارت نفت در سال های گذشته اقدام به دریافت مبالغی در قبوض گاز مشترکین تحت عنوان بیمه خسارت گاز کرده است، اما بررسی های انجام شده نشان می دهد شرکت گاز در این سال ها هیچ عملکردی در این خصوص نداشته و در یکی از سال های گذشته حتی از میان شرکت های بیمه شرکت کننده درمناقصه، برنده ای وجود نداشته است و عملا قراردادی میان شرکت گاز و شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت منعقد نشده است.
وی افزود: در ماده ۱۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۳ اسفند ۹۳ اجازه دریافت مبالغی از مشترکین برای بیمه خسارات گازداده شده است اما مشروط به لحاظ کردن در بودجه سنواتی، علی رغم عدم اجازه مجلس به دولت در قانون بودجه ۹۵، شرکت گازکماکان این مبالغ را در قبوض مشترکین دریافت کرده است.
کاتب گفت: اگر وزیر نفت قول دهد که پول مردم به حساب هایشان برگردانده می شود، قانع می شوم.
وزیر نفت نیز اعلام کرد بله این کار انجام می شود، در نهایت کاتب بیان کرد که از پاسخ های وزیر نفت قانع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.