وزارت آموزش و پرورش خودکشی ۱۳ دانش آموز را ریشه یابی کند



عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی جارپرس پیرامون خودکشی ۱۳ دانش آموز از تیرماه امسال تاکنون، اظهار داشت: خودکشی ها پیش از این نیز سابقه داشته است ، نه تنها در میان دانش آموزان بلکه بین تمام حوزه های مختلف این مشکل وجود دارد.
وی با بیان اینکه دلایل این امر باید از نظر اجتماعی بررسی شود، گفت: معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و بخش های مشاوره آن باید این موضوع را کارشناسی، آسیب های مترتب را بررسی و علت آن را بیابند که آیا این مسئله ناشی از رفتار خانواده یا محیط و مدرسه است که باعث این خودکشی ها می شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: باید بررسی شود که آیا این امر ریشه در مدرسه دارد یا خیر؟ ممکن است که در مواردی ریشه این خودکشی ها در مدرسه باشد اما نمی شود گفت که همه این موارد به مدرسه بر می گردد.
فیاضی با بیان اینکه امکان دارد ریشه این معظل در خانواده، محیط و اجتماع باشد، عنوان داشت: این خودکشی ها توجهات را به سوی آموزش و پرورش جلب می کند که مدارس دارند چکار می کنند؟ چه اتفاقی دارد می افتد و مدارس چقدر به کنترل اینگونه رفتارها کمک می کنند و آن ها در بروز آسیب های اجتماعی و مخصوصا خودکشی چه میزان تاثیر منفی دارند.
وی در پایان گفت: حتی ممکن است دانش آموزی در خانه خودکشی کرده باشد اما جامعه آن را نپذیرد و بگوید که یک دانش آموز خودکشی کرده که رفتارش ناشی از برخورد یک معلم یا محیط باشد؛ این موضوع قابل بررسی است و قضاوت در مرحله اول ممکن است خیلی درست نباشد.
شایان ذکر است که روز سوم بهمن ۱۳۹۴ سیزدهمین خودکشیِ دانش آموزان در کرمانشاه به وقوع پیوست که یک دانش آموز پایه هشتم خود را در سرویس بهداشتی مدرسه حلق آویز کرد.
طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی نیروی انتظامی، از تیر ماه امسال تاکنون ۱۳ دانش آموز در مقاطع مختلف خودکشی کرده اند که از این تعداد، ۹ نفر خود را حلقآویز کرده، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده به پایین پریدهاند و یک نفر نیز با سلاح گرم جان خود را گرفته است.
انتهای پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰