0 نظر
168 بازدید

ورزشکاران بسیجی مازندران به دیدار رهبر انقلاب می روند

double-quot

بابلسر-جارپرس-مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در نشست خبری اعضای شورای روابط عمومی و فضای مجازی این سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در ساری گفت: در هفته بسیج امسال تعدادی از ورزشکاران بسیجی مازندران به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند.

کد خبر : 23748
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 - 7:15
ورزشکاران بسیجی مازندران به دیدار رهبر انقلاب می روند

به گزارش جارپرس از بابلسر،سید جواد حسینیان در این جلسه ضمن تشریح برنامه های اجرایی هفته گرامیداشت بسیج در سال ۹۶ افزود: در استان مازندران ۸۵ سمن (سازمان مردم نهاد) فرهنگی و ورزشی وجود دارد که زیر نظر معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مشغول به فعالیت هستند که با تشکیل تیم و مجموعه ای به نام انجمن “مرام پهلوانی” زیر نظر بسیج ورزشکاران می باشند.

وی اظهار داشت: بعضاً شاهد این بودیم که از این سمن ها بهره برداری لازم صورت نمی گرفت، از این رو ۶ سمن را که در اداره کل ورزش و جوانان مستقر و فعالیت داشتند به انجمن مرام پهلوانی شکل دادیم.

حسینیان با اشاره به اخذ مجوز و بهره برداری سمن ها گفت: در حوزه فرهنگی و تربیتی انجمن مرام پهلوانی کارهای مختلفی رو انجام می دهد به گونه ای که برگزاری همایش و کارگاه اخلاقی به این انجمن واگذار می شود.

وی بیان داشت: باید از سمن ها بصورت تخصصی و ویژه استفاده شود تا بازخورد قابل توجه ای داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران در ادامه تصریح کرد: بعضاً شاهد این هستیم که در حوزه ورزش علی رغم حضور مدیران و پیشکسوتان ورزشی، معظلات و مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات مختص و گریبانگیر شهر یا استان خاصی نیست بلکه کشور نیز می باشد که در این بخش با برگزاری جلسه هم افزایی و هم اندیشی با مدیران ورزش بسیج می توان در راستای برطرف کردن مشکلات متعدد اقدام کرد.

حسینیان گفت: تربیت بدنی و بسیج ورزشکاران در بحث زیرساخت ها در سطح استان حدود ۱۴۰ سالن ورزشی صالحین و ۹ دی احداث کرد.

وی اعلام کرد: سپاه کربلا مازندران با ساخت ۵ استخر سرپوشیده به ورزش استان کمک شایانی کرده است. استخر آمل تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و استخر بابل و سوادکوه هم آبگیری شد. استخر سپاه کربلا و سپاه ساری هم در حال استفاده می باشد.

او همچنین در حوزه تخصصی در بحث قهرمان پروری افزود: اغلب قهرمانان استان بسیجی هستند و فعالیت مختلفی در حوزه بسیج دارند.

سید جواد حسینیان در بحث پرورش مربیان بیان داشت: اکثرا مربیان استان از جمله مربیان خوبی هستند و نیاز است تربیت بدنی سپاه کربلا و سازمان بسیج ورزشکاران در پرورش مربیان کمک کار و کمک بیشتری داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری دو یادواره شهدای ورزشکار در طول هفته بسیج اشاره کرد و گفت: دوم آذر یادواره شهدای ورزشکار در تنکابن با سخنرانی سردار بابایی فرمانده سپاه کربلا و در نکاء با سخنرانی حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با محور شهید شاخص استان “شهید مهربانیان” برگزار می شود.

وی همچنین خبر داد: یادواره شهدای ورزشکار مدافع حرم استان در شهرستان بابلسر بعد از هفته گرامیداشت بسیج برگزار می شود.

حسینیان اذعان داشت: دیدار با آیت الله علوی گرگانی و آیت الله جوادی آملی از جمله برنامه های آتی سازمان بسیج ورزشکاران مازندران می باشد.

بنا به گفته های حسینیان، بسیج ورزشکاران مدتی است که با همکاری سپاه کربلا و اداره کل ورزش و جوانان بحث اردوی های جهادی را دنبال می کند که این طرح برای اولین بار در حوزه ورزش در سطح کشور انجام شد که در منطقه عباس آباد نکاء با اعزام گروه جهادی و با استقرار در آن محل، این کار با همکاری مجموعه بسیج ورزشکاران انجام شد و در مناطق محروم ضمن آشنایی با فضا، شاهد آن بودیم که چه کسانی در کنار ما با کمترین امکانات روزگار سپری می کنند که در این اردوی جهادی تیم ورزشی و پزشکی اعم از روانشناس ورزشی و روحانی ورزشی متشکل از یک گروه کامل ۲۰ نفره را به مدت یک روز در آنجا مستقر کردیم که بسیار تاثیر گذار بود. و از آنجایی که کار نو و جدیدی بود مورد استقبال نیز قرار گرفت. امید است برنامه بعدی این اردو در آهنگر کلا میاندرود باشد.

حسینیان با اعلام اینکه در هفته آینده دیدار مجموعه بسیج کشور با رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد افزود: در این مراسم ۶ نفر در محفل رهبری گزارشی از اقدامات اخیر بسیج را ارائه خواهند داد که نماینده سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران نیز در این دیدار گزارشی در خصوص ورزش استان و بسیج ورزشکاران و اقداماتی که در سطح استان و کشور صورت می گیرد را به مقام معظم رهبری ارائه خواهند داد.

وی درادامه سخنان خود اظهار داشت: در برنامه ای دیگر با همت ادارات ورزش بابل، قائمشهر و هیئت فوتبال مازندران فضای فرهنگی استادیوم های این شهرها گسترش می یابد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران با اشاره به اینکه؛ درسطح استان مازندران حدود ۱۵۰ هزار ورزشکار وجود دارد اضافه کرد: ۱۰ درصد معادل ۱۵ هزار نفر این جمعیت جذب بسیج ورزشکاران شدند که از ۱۵۰ هزار ورزشکار استان قریب به ۴۰ درصد ورزشکاران در بسیج محلات جذب هستند و به دلیل فعال نشدن کانون بسیج ورزشکاران در یکسال اخیر، رقمی هم جذب مجموعه نشدند که از این رو با همت اداره کل ورزش و جوانان و تاکید حسین زادگان مدیرکل ورزش استان به شهرستانها، کانون های بسیج ورزشکاران راه اندازی شد.

وی همچنین گفت: رزمایش بزرگ جذب ورزشکاران و بسیج در سراسر استان را خواهیم داشت که پیش بینی می شود این رقم تا پایان هفته بسیج به ۲ هزار نفر در مجموعه بسیج ورزشکاران برسد.

حسینیان با بیان اینکه ۵۶ عنوان برنامه اجرایی در هفته گرامیداشت بسیج امسال از سوی اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران اجرا خواهد شد خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰ برنامه شهرستانی نیز در این هفته در سطح شهرستانهای مازندران اجرا می شود.

وی در خصوص تشکیل ستاد گرامیداشت هفته بسیج شهرستانها گفت: در اکثر شهرستانهای مازندران این ستاد به ریاست رئیس اداره  ورزش و جوانان و به دبیری مدیرکانون بسیج ورزشکاران راه اندازی شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران اظهار امیدواری کرد: امسال با حضور حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به عنوان رئیس ستاد هفته گرامیداشت بسیج در ورزش استان، امید است برنامه ها به نحو شایسته تری انجام شود.

او در پایان از مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که با روحیه جهادی، ارزشی و بسیجی خود پشتیبان همیشگی مجموعه بسیج ورزشکاران استان است تقدیر و تشکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.