دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

واگذاری مسئولیت‌های بیشتر به نوجوانان/ اداره کشور توسط دانش‌آموزان نزدیک است

double-quot تهران-جارپرس- دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مسئولیت‌های بسیاری را به نوجوانان و دانش‌آموزان امروز واگذار می‌کنیم چرا که آنها در آینده نزدیک عهده‌دار اداره کشور هستند.
کد خبر : 135308
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 9:59
واگذاری مسئولیت‌های بیشتر به نوجوانان/ اداره کشور توسط دانش‌آموزان نزدیک است

به گزارش جارپرس از ایرناحسین تاریخی  درباره نقش دانش‌آموزان در عصر امروزی و با توجه به اتفاقات روز، اظهارکرد: آنچه‌ که در محیط پیرامونی ما در سال‌های اخیر رخ داده نقش نوجوانان بوده که هر چه به سمت جلو پیش می‌آییم، پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، افزود: زمان مسئولیت پذیری این نوجوانان برای اداره کشور به شدت نزدیک می‌شود، شاید در گذشته و بازده زمانی طفولیت تا بخواهد مسئولیت را به عهده گیرد، حداقل ۳۰ سال طول می‌کشید اما اکنون با توجه به اتفاقات پیرامونی ما در داخل و خارج از کشور نشان می‌دهد آن بازه سنی که بار را از دوش کشور بردارند، به شدت کاهش یافته است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یادآور شد: نکته قابل توجه اکنون مسئله غزه است که یک روی سکه کشتار عجیب و بی‌رحمانه و وحشیانه توسط رژیم اشغالگر و کشتن زنان و کودکان بی‌گناه است اما در روی دیگر سکه مصاحبه و صحبت‌های نوجوانان و دانش آموزان درباره این موضوع است که باید آن را مورد توجه قرار داد که این نوجوانان در چه مکتبی بزرگ‌ شده‌اند که پای این حجم از موشک باران، تهدید، تخریب و کشتار اینگونه با صلابت و باانگیزه وارد می‌شوند.

تاریخی ادامه داد: این نوجوانان بنیه‌های یک کشور و تمدن را می‌سازند و پیام جدی موضوع این است که روزهای مسئولیت پذیری نسل نوجوانی که امروز مشغول تحصیل در مدرسه هستند، بسیار نزدیک است و باید خودشان را مجهز کنند و اگر خودشان را آماده نکنند، در آینده دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: تلاش ما این است که در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بواسطه موضوع نوجهان بتوانیم با واسپاری مسئولیت به نوجوانان و آشناکردن آنان با مفاهیم اولیه و پیچیده برای رویارویی با محیط جدید جهانی آماده کنیم.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: برنامه نوجهان افتتاحیه‌ای است برای اینکه نوجوانان خود را برای مسئولیت پذیری آماده کنند و آغاز خوبی هم برای این موضوع است.

تاریخی گفت: امیدوارم همزمانی نوجهان با آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی باشد تا فتح قله‌هایی را از آنها تا پایان سال ببینیم.

به گزارش ایرنا، ۸ آبان ماه، روز شهادت محمد حسین فهمیده است. او نوجوانی ۱۳ ساله بود که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، به همین خاطر این روز به عنوان روز نوجوان و (بسیج دانش آموزی) نامگذاری شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.