واگذاری امور نوارغزه به تشکیلات خودگردان فلسطین به تاخیر افتاد

double-quot

تهران-جارپرس-جنبش های فتح و حماس توافق کردند که واگذاری کامل امور نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار بود فردا جمعه یکم دسامبر (۱۰آذر) صورت گیرد با ده روز تاخیر در ۱۰ دسامبر (۱۹آذر ) انجام شود.

کد خبر : 23898
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 آذر 1396 - 6:50
واگذاری امور نوارغزه به تشکیلات خودگردان فلسطین به تاخیر افتاد

به گزارش جارپرس از ایرنا ، خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش فتح عصر دیروز چهارشنبه توافق کردند که زمان واگذاری اداره امور نوار غزه که از ۲۰۰۷سال تحت مدیریت جنبش حماس است، با تعویق ده روزه و در دهم دسامبر صورت گیرد.
واگذاری امور نوار غزه به تشکیلات خودگردان از سوی حماس براساس توافق جنبش های فتح و حماس که یک ماه و نیم پیش با نظارت مسئولان مصری در قاهره و در چارچوب توافق آشتی ملی فلسطینی صورت می گیرد.
دو جنبش فتح و حماس در بیانیه روز گذشته خود که از سوی ‘فایز ابوعطیه’ از رهبران فتح در یک کنفرانس مطبوعاتی قرائت شد، اعلام کردند که از مصر به عنوان ناظر توافق آشتی ملی خواهند خواست تکمیل فرایند طرح آشتی ملی و واگذاری امور نوار غزه به تشکیلات خودگردان با تاخیر صورت گیرد.
‘جمیل مزهر’ عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین در این رابطه گفت: این تاخیر برای اجرایی شدن کامل اقدامات توافق شده از سوی تشکیلات خودگردان در خصوص نوارغزه صورت می گیرد.
عزام الاحمد مسئول پرونده آشتی ملی در گفت و گوهای قاهره روز چهارشنبه جنبش حماس را به عدم پایبندی به توافق آشتی متهم کرد.
جنبش حماس به این اتهام واکنش نشان داد و تاکید کرد: به عرصه تبلیغات رسانه ای وارد نخواهد شد.
این جنبش افزود: تشکیلات خودگردان تاکنون به همه مسئولیت های خود در قبال نوار غزه عمل نکرده است.
فتح و حماس در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهرماه) درچارچوب آشتی ملی توافقی را امضا کردند که براساس آن قرار شد اداره امور نوار غزه و گذرگاه های آن به تشکیلات خودگردان واگذار شود.
ریحات احمد یکی از رهبران حماس نیز در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: تشکیلات خودگردان و فتح خواهان تداوم اختلاف ها و رقابت ها هستند و به توافق آشتی ملی پایبند نیستند.
فوزی برهوم سخنگوی این جنبش نیز تصریح کرد که به رقابت های رسانه ای که برای مسموم کردن فضا است توجهی نخواهیم کرد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ادعای مهار تنش ها و اتهام های متبادل از سوی گروههای فلسطینی با صدور بیانیه ای خواستار توقف همه اظهارات شد که به آشتی ملی صدمه می زند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.