واکنش کمیسیون اروپا و فرانسه به توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی

double-quot تهران –جارپرس - «اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا امروز از توافق آتش‌بس و تبادل زندانیان میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استقبال کرد.
کد خبر : 136155
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 10:55
واکنش کمیسیون اروپا و فرانسه به توافق آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی

به گزارش  جارپرس ازایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه این مقام اروپایی نوشت: کمیسیون اروپا از این وقفه نهایت استفاده را برای افزایش کمک های بشردوستانه به غزه خواهد کرد.

در همین حال، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در گفت و گوی امروز با رادیو “فرانس اینتر” ابراز امیدواری کرد که در نتیجه توافق آتش بس، هشت شهروند فرانسوی دربند آزاد شوند.
وی گفت: ما امیدواریم که فرانسوی ها نیز در میان نخستین گروه از گروگان هایی که آزاد می شوند، حضور داشته باشند.

به نوشته رویترز، در ساعات گذشته حماس و تل آویو با آتش بسی ۴ روزه که به آزادی ده ها زندانی اسرائیلی می انجامد، موافقت کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان جلسه دیشب کابینه موافقت با این آتش بس را “تصمیمی دشوار ولی صحیح” خواند.

حماس نیز با انتشار بیانیه ای با استقبال از این “آتش بس بشردوستانه” اعلام کرد که بر اساس این توافق ۱۵۰ زندانی فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

وزارت امور خارجه قطر نیز بامداد امروز اعلام کرد که زمان شروع آتش‌ بس بشردوستانه چهار روزه قابل تمدید، ظرف ۲۴ ساعت اعلام خواهد شد.
این آتش‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته و در مرحله نخست شامل تبادل ۵۰ زندانی زن و کودک غیرنظامی در غزه در ازای آزادی زنان و کودکان از اسرائیل است. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.