0 نظر
214 بازدید

واکنش چین به آزمایش مشترک موشکی ژاپن و آمریکا

double-quot
پکن – جارپرس – سخنگوی وزارت امور خارجه چین با واکنش به آزمایش مشترک یک فروند موشک بازدارنده بالستیک توسط ژاپن و آمریکا، از انجام چنین آزمایشی ابراز نگرانی کرد.
کد خبر : 19180
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 8:44
واکنش چین به آزمایش مشترک موشکی ژاپن و آمریکا

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ژاپن و آمریکا مشترکا این آزمایش را در هفته جاری در منطقه هاوایی انجام دادند که گفته می شود با موفقیت هدف مورد نظر خود را در فضا رهگیری کرده است.
برای پرتاب این موشک از یک فروند ناوشکن آجیس استفاده شده و طرفین توانسته اند با پرتاب آن یک موشک بالستیک میان برد را در فضا هدف قرار دهند.
«لو کانگ» سخنگوی چین با بیان اینکه موشک مزبور کاربرد ضد موشکی بالستیک دارد، خاطر نشان کرد که دو کشور باید در مسیر توسعه چنین سامانه هایی مراتب احتیاط را در نظر بگیرند.
وی گفت که به باور چین مساله سامانه های موشکی و ضد موشکی به موضوع راهبرد ثبات جهانی مرتبط است و همه کشورها باید آن را مد نظر داشته باشند.
او افزود: همه کشورها در کنار توجه به نگرانی های امنیتی خود باید منافع امنیتی دیگر کشورها را در نظر داشته باشند و اقدامی صورت ندهند که برای دیگر کشورها زیانبار باشد.
«لو کانگ» بار دیگر تاکید کرد که کشورش با هر اقدامی از سوی آمریکا برای استقرار سامانه موشکی «تاد» در کره جنوبی مخالف است.
روزنامه گلوبال تایمز روز چهارشنبه با اشاره به سخنان سخنگوی دولت چین و توسعه برنامه های موشکی مشترک آمریکا و ژاپن، خواستار تقویت همکاری های موشکی پکن با مسکو شده و افزوده است که چین و روسیه نیز باید برای مقابله با این روند تحرکاتی صورت دهند.
تارنمای «یی سی» چین هم به آزمایش موشکی اخیر آمریکا و ژاپن واکنش نشان داده و آن را باعث شکل گیری مسابقات تسلیحاتی در جهان و منطقه دانسته است.
آمریکا موشک شلیک شده در آزمایش مشترک با ژاپن را بخشی از سامانه موشکی بالستیک دفاعی «آجیس» و نمونه ای از همکاری های نظامی و صنایع موشکی دوجانبه دانسته و افزوده است که دو کشور در حال تقویت توان دفاعی موشکی خود هستند.
آمریکا بر این باور است که ساخت چنین موشک هایی که به موشک «تقاطعی» و «اس ام» مشهور است می تواند این کشور و متحدانش را از تهدید موشک های بالستیک در نقاط مختلف دنیا محفاظت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.