بازی‌های آسیایی هانگژو؛

واکنش رئیس فدراسیون تیراندازی به مشکلات این تیم در هانگژو

double-quot تهران -جارپرس- هانگژو رئیس فدراسیون تیراندازی به مشکل تجهیزات سلاح و مهمات در این رشته واکنش نشان داد.
کد خبر : 133944
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 10:46
واکنش رئیس فدراسیون تیراندازی به مشکلات این تیم در هانگژو

به گزارش جارپرس از ایرنا  مرتضی قربانی در حاشیه مسابقات بازی‌های آسیایی با اشاره به مشکلات تهیه تجهیزات تیراندازی اظهار کرد: تیراندازان کشورمان طی هشت ماه گذشته تمرینات سنگینی را سپری کردند. در مسابقات جهانی مقام گرفتیم و شرمینه چهل امیرانی صاحب سهمیه المپیک هم شد.

وی ادامه داد: این شرایط تمرینی و اردویی به طور پیوسته ادامه داشته و همزمان تلاش کردیم در مسابقات مختلفی هم شرکت کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه مشکل عمده ورزشکاران در این رشته سلاح است، خاطر نشان کرد: سلاحی که در اختیار هندی‌ها، کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها است را با سلاح ورزشکاران خودمان مقایسه کنید، واقعا ١٨٠ درجه تفاوت دارد. با این شرایط ملی‌پوشان ما در بازی‌های آسیایی شرکت کردند و با یک تا سه دهم اختلاف امتیاز به فینال نرسیدند. البته هانیه رستمیان در تپانچه ٢۵ متر فینالیست شده و منتظر رقابت او هستیم.

قربانی با ابراز امیدواری از مدال‌آوری تیراندازان در روزهای آینده، تصریح کرد: البته مسئله مهم این است که سطح عملکرد و امتیازات ما نسبت به قبل بالا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران ایران نه تنها افت نکرده بلکه ارتقا هم داشته‌اند، یادآور شد: رقیبان ما سرسخت هستند. چین، ژاپن و کره‌جنوبی در رده‌های اول تا سوم قرار دارند و ما هم چهارم هستیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: ما شانه به شانه این رقیبان هستیم که تجهیزات و امکانات بالایی هم دارند. تحریم خصمانه آمریکا برای ما مشکل ایجاد می‌کُند در حالی که سلاح ورزشی نباید مورد تحریم قرار بگیرد. ما برای تهیه تجهیزات با مشکلات زیادی از جمله خرید، انتقال، ورود، گمرک و … مواجه می‌شویم.

قربانی با تاکید بر اینکه مسوولان ورزش پیش از ورود به این بازی‌ها و از خیلی وقت پیش به فکر تهیه تجهیزات و برطرف کردن مشکلات باشند، نه یک ماه مانده به رقابت‌ها، ادامه داد: اینجا هزاران نفر مربی و ورزشکار و … حضور دارند، ما باید از ۶ ماه پیش به فکر بوده و پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دادیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: در رقابت‌های امروز زینب طوماری به خاطر مشکلی که در سلاح او وجود داشت ٣٠ امتیاز را از دست داد، اینها برای ورزشکاری که با زحمت و سختی تمرین می‌کُند، مشکل است.

قربانی با بیان اینکه از همه کمال تشکر را دارم، خاطرنشان کرد: تیراندازی برخلاف رشته‌های دیگر ریزه‌کاری‌هایی دارد، در هر صورت امیدوارم طی روزهای آینده مدال‌آور شویم، از مردم هم می‌خواهم ما را دعا کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.