واکنش آمریکا به سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران

double-quot تهران-جارپرس-سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالی درباره سفر یک مقام عالی رتبه اماراتی به ایران و تاثیر آن بر مذاکرات وین پاسخ داد.
کد خبر : 76331
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آذر 1400 - 8:05
واکنش آمریکا به سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از نظر او، وقتی امارات متحده عربی در بحبوحه مذاکرات می گوید  «من یک فصل جدید با ایران می خواهم»، کمکی به مذاکرات می کند یا نه، گفت: چیزی که از نظر من در زمینه برجام و مذاکرات وین مهم تر از همه است، اجرای تحریم‌هاست. ما به وضوح گفته ایم تحریم های ما پابرجا هستند و تا زمانی که ما بتوانیم بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام داشته باشیم، پابرجا می مانند.
پرایس در این راستا ادامه داد: چیزی که شما می گویید از این بحث جدا است. از نظر ما، اگر بتوانیم در سراسر منطقه تنش زدایی کنیم، منطقه را از طوری که سالها پیش به نظر می رسید و احتمال داشت به سمت درگیری کشیده شود، بازگردانیم،  این موضوع خوب است حتی موقعی که در حال به کار گرفتن تمامی انواع ابزارهایمان برای اعمال فشار مناسب بر ایران هستیم تا به محدودسازی قابل راستی آزمایی و دائمی برنامه هسته ای ایران کمک کنیم.
به گزارش ایسنا، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی این مطرح می شود که شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات اخیرا سفری به ایران داشت و با رئیس جمهور و برخی دیگر از مقامات کشورمان دیدار کرد.
مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با رئیسی گفت: ما فرزندان این منطقه هستیم و یک سرنوشت داریم لذا توسعه روابط دو کشور در دستور کار ما قرار دارد.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان با اشاره به مذاکرات تفصیلی خود نیز گفت: این دیدارها نقطه عطفی در روابط دو کشور و موجب ارتقاء امنیت خواهد بود.

شیخ طحنون بن زاید آل نهیان تاکید کرد: آماده توسعه همکاری ها هستیم و امیدواریم با سفر آیت الله رئیسی به امارات فصل تازه ای از روابط دو کشور اغاز شود.
دوشنبه گذشته نیز هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد. ایران تاکید کرده است با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

نشست روز جمعه پایان یافت و نتایج نشست از سوی ایران و طرف‌های مذاکرات مثبت ارزیابی شده است. کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از برگزاری نشست بر قصد دولت بایدن برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی با ایران تاکید کردند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.