واکنش آتش‌نشانی به انتشار اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران در فضای مجازی

double-quot تهران - جارپرس - درپی انتشار فهرستی با اسامی و آدرس ۱۲۹ ساختمان ناایمن در شهر تهران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اعلام کرد که این فهرست مورد تایید آتش‌نشانی نیست، اما این موضوع به معنای تایید ایمنی این ساختمان‌ها هم نیست.
کد خبر : 92263
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 17:08
واکنش آتش‌نشانی به انتشار اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران در فضای مجازی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان موضوع ایمنی‌ ساختمان‌ها بار دیگر به موضوع روز در کشور بدل شد و دستگاه‌ها و افراد مختلف بر ضرورت ایمن‌سازی ساختمان‌ها و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه آنچه که در آبادان رخ داد، تاکید کردند. در این میان چند روزی است که صحبت از ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران هم به میان آمده است. ۱۲۹ ساختمانی که البته هیچ مقام مسئولی اسامی آن را به طور رسمی اعلام نکرده و تنها فهرستی از آن در فضای مجازی منتشر شده است.

در این میان سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا به انتشار اسامی این ساختمان‌ها در فضای مجازی واکنش نشان داد. او که در آبادان حضور دارد، با بیان اینکه هنوز ریز اسامی در لیست منتشر شده از ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران در فضای مجازی را ندیده است، گفت:‌ باید بگویم که این لیست مورد تایید آتش‌نشانی نیست. اما این عدم تایید معنایش این نیست که تمام ساختمان‌هایی که نامشان در این فهرست آمده، ایمن هستند و ممکن است ساختمان‌های ناایمن هم در این لیست باشد.

آمادگی آتش‌نشانی برای بازدید ایمنی از ساختمان‌های ناایمن

وی ادامه داد:‌ موضوع مهم ضرورت توجه به ایمنی ساختمان‌هاست. آتش‌نشانی تهران این آمادگی را دارد که از این ۱۲۹ ساختمان که اسامی‌شان منتشر شده و همچنین دیگر ساختمان‌های شهر تهران بازدید ایمنی کرده و موارد خطرناک و خلاهای ایمنی آن‌ها را استخراج و به مالکان بیان کنند. همانطور که گفتم آتش‌نشانی تهران این آمادگی را دارد که از ساختمان‌های مختلف بازدید ایمنی انجام دهد. همچنین آن دسته از مالکانی که تصور می‌کنند که ساختمانشان نا ایمن است، می‌توانند به آتش‌نشانی مراجعه کرده و در خواست خود را برای انجام بازدید ایمنی ارائه دهند.

سرپرست آتش‌نشانی تهران:‌ لیست ساختمان‌های نا ایمن را با هماهنگی دادستانی منتشر می‌کنیم

انتشار اسامی ۱۲۹ ساختمان ناایمن و پرخطر شهر تهران در حالی انجام شده که روز گذشته، قدرت‌الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با حضور در صحن شورای شهر گفته بود:‌ با هماهنگی با دادستانی لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر را حتما منتشر خواهیم کرد چرا که با هیچ فردی تعارف نداریم. بی‌تردید نباید اجازه دهیم بحث انتشار اسامی این ساختمان‌ها تبدیل به ترس شود. وقتی می‌دانیم تعداد زیادی از شهروندان ما روزانه وارد ساختمان‌های ناایمن می شوند نباید از انتشار اسامی آنها بترسیم. حتما لیست ساختمان‌های نا ایمن را منتشر می‌کنیم و با جان مردم معامله  نخواهیم کرد.

 

در همین زمینه بخوانید:‌ وجود ساختمان‌های مشابه متروپل در کشور

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.