0 نظر
157 بازدید

واکسن جایگزین ماسک نیست

double-quot تهران- جارپرس-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه دریافت کامل واکسن، خصوصا تزریق دُز سوم راهکاری نجات‌بخش در مواجهه با سویه اُمیکرون است، واکسن را به هیچ عنوان جایگزین ماسک ندانست و بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تاکید کرد.
کد خبر : 79276
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 14:49
واکسن جایگزین ماسک نیست

 

دکتر سید وحید حسینی دوشنبه ۱۳ دی در چهارصد و شصت و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و فرارسیدن دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: سرعت بالای انتشار سویه اُمیکرون، می تواند هرگونه بی توجهی و سهل انگاری نسبت به رعایت بهداشت را به یک بحران بزرگ تبدیل کند.

او مهم ترین تاکید دست اندرکاران مجموعه سلامت در شرایط کنونی را توجه جدی به توصیههای پیشگیرانه، به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و پرهیز از هرگونه دورهمی و تجمعات عنوان کرد و از عموم مردم استان خواست تا با مشارکت در این فرآیند، حامی سلامت خود و اطرافیان باشند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در شرایط کنونی لازم است ایمنی خود را با دریافت هر سه دز واکسن در بازه‌های زمانی اعلام شده تکمیل کرده و بتوانیم سطح ایمنی عمومی در جامعه را افزایش دهیم.

حسینی در ادامه این نشست با اشاره به آمادگی مجموعه سلامت استان، به بررسی آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در مناطق مختلف استان و وضعیت بیماران پرداخت.

او با تاکید بر اینکه مدیریت سویه جدید کرونا نیاز به همدلی و همراهی مردم دارد، یادآور شد: امیکرون گونهای جهش یافته از کرونا است که مقابله با آن به هوشمندی و سطح بالاتری از ایمنی در جامعه نیاز دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افراد علامت دار و مشکوک به بیماری خواست تا در صورت بروز علائم، هر چه سریعتر به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و یا پزشک خانواده خود مراجعه و از خوددرمانی پرهیز کنند.

حسینی تاکید کرد: واکسن جایگزینی برای ماسک نیست و باید همچنان شیوه نام های بهداشتی رعایت شود تا ایمن سازی جامعه تکمیل و از انتشار این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.