واکتش ظریف به سوءاستفاده آمریکایی ها از شورای امنیت

double-quot
تهران – جارپرس – وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به تناقض گفتار آمریکایی ها و اعتراف به صراحت قطعنامه ۲۲۳۱ درخصوص عدم ممنوعیت برنامه موشکی ایران اشاره کرد و نسبت به این ادعا واکنش نشان داد.

کد خبر : 27952
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آذر 1397 - 8:11
واکتش ظریف به سوءاستفاده آمریکایی ها از شورای امنیت

به گزارش جارپرس، در پیام توئیتری دکتر محمدجواد ظریف آمده است:سوءاستفاده مضحک از شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمی تواند واقعیت کوتاهی در انجام تعهدات و نیز شکست در پاسخگو کردن آمریکا نسبت به عدم پایبندی به تعهداتش را بپوشاند به ویژه آن که آمریکا اذعان داشته است که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نمی تواند جلوی توانایی های بازدارندگی ایران را بگیرد‌. بهتر است بجای تضعیف قطعنامه ۲۲۳۱، روی تبعیت همگان از آن کار شود.
ظریف همچنین متن برایان هوک را به این توئیت ضمیمه کرده است. برایان هوک رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا پیش تر ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۹ شهریور) در این باره اشاره کرده بود: قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که رسما توافق ایران را مورد تایید قرار داد و جایگزین قطعنامه ۱۹۲۹ شد، حاوی زبانی ملایم بود که مثل هدیه ای برای ایرانیان بود که برایش به سختی رایزنی کرده بودند. آنگونه که قطعنامه اشاره می کند تنها از ایران ‘درخواست شده’ ( و نه متعهد کرده) که از انجام فعالیت های مرتبط به موشک های بالستیک با قابلیت حمل سلاح های هسته ای خودداری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.