0 نظر
144 بازدید

وال استریت ژورنال: یک آمریکایی به اتهام عضویت در داعش به ۲۰ سال حبس محکوم شد

double-quot

تهران-جارپرس-روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: «محمد جمال خویس» (Mohamad Jamal Khweis) که برای عضویت در داعش به سوریه سفر کرده بود، روز جمعه به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی خارجی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

کد خبر : 23457
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 - 7:17
وال استریت ژورنال: یک آمریکایی به اتهام عضویت در داعش به ۲۰ سال حبس محکوم شد

به گزارش جارپرس از ایرنا، این روزنامه آمریکایی در گزارش روز گذشته خود اعلام کرد: این آمریکایی ۲۸ ساله، به دنبال نزدیک شدن به یک ایست بازرسی نظامی با پای پیاده در مارس ۲۰۱۶ (اسفند ۹۴) توسط نیروهای کردستان در شمال عراق بازداشت شد.
مقام های محلی در زمان دستگیری خویس گفتند وی که گواهینامه رانندگی از ویرجینیا را به همراه داشت، گفته قصد داشته با فرار از دست داعش به ترکیه عزیمت کند.
به گفته دادستان ها، این تبعه آمریکایی هفته ها مشغول آموزش نیروهای داعش در یک خانه امن بوده و در سخنرانی ها و آموزش مذهبی این گروه شرکت داشته است. ظاهرا وی بعدها تمایلش به تبدیل شدن به یک بمبگذار انتحاری را از دست داده و بعد از اعزام به تلعفر درشمال عراق، اقدام به فرار کرده است.
وال استریت ژورنال نوشت: خویس که در ژوئن (خرداد) متهم و روز جمعه در دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا محکوم شد، تنها آمریکایی است که به دلیل پیوستن به داعش در خارج از کشور، محکوم شده است.
هنوز معلوم نیست که آیا وی تاکنون در جنگ داعش شرکت داشته است یا نه، اما وی به محض رسیدن به خط مقدم اقدام به فرار کرد و در مناطق اطراف دستگیر شد.
«آندرو وال» معاون دفتر اداری پلیس فدرال آمریکا در واشنگتن گفت: خویس در اقدامی هدفمند به عضویت داعش در آمد تا از تلاش های این گروه تروریستی در انجام عملیات و حملات به منظور گسترش دیدگاه های افراط گرایانه اش حمایت کند.
وکلای مدافع خویس خواستار کاهش مدت حبس وی به پنج سال شده اند. آنها چنین استدلال می کنند که مجازات سنگین، برخی دیگر از افرادی را که قصد دارند دست از همکاری با داعش یا دیگر گروه ها بردارند، منصرف می کند. وکلای مدافع این فرد آمریکایی همچنین می گویند که خویس هرگز قصد نداشته به آمریکا آسیب برساند.
دادستانی آمریکا خواستار محکومیت این فرد به مدت ۳۵ سال بوده است.
وال استریت ژورنال در بخشی از گزارش خود مدعی شد: تعداد افرادی که تلاش کرده اند برای عضویت در گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق عزیمت کنند، در آمریکا نسبتا پایین است. اندیشکده آمریکایی «سوفان» (Soufan) حدود ۱۳۰ مورد را شناسایی کرده که از میان آنها فقط هفت نفر به کشور بازگشته اند.
به نوشته این روزنامه، در اروپا هزاران نفر به منظور پیوستن به داعش از کشور خارج شده اند و صدها نفر با درگیر شدن این گروه با نیروهای تحت حمایت آمریکا بازگشته اند.
این رسانه آمریکایی خاطرنشان کرد: داعش ۹۰ درصد از اراضی تحت کنترل خود در اوج نفوذش را از دست داده است و اوایل ماه جاری میلادی از پایتخت خود در شهر رقه سوریه بیرون رانده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.