0 نظر
167 بازدید

والدین سکان ساماندهی پوشاک دانش آموزان را به دست می گیرند

double-quot

تهران – جارپرس -رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری دومین جشنواره ملی پوشاک مدارس در بهار ۹۷ خبر داد و گفت: با برگزاری این جشنواره و دخالت دادن انجمن اولیا و مربیان، پوشاک دانش آموزان ساماندهی می شود.

کد خبر : 23197
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1396 - 4:58
والدین سکان ساماندهی پوشاک دانش آموزان را به دست می گیرند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، محمدرضا ولی زاده  حوزه آموزش اظهار داشت: اکنون تعامل و ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شده و قصد داریم با برگزاری جشنواره ملی پوشاک مدارس، بهترین و مناسب ترین طرح های تولیدکنندگان و طراحان را جمع آوری کرده و مجموعه ای از طرح ها را به استان ها اعلام کنیم.
وی ادامه داد: اولین جشنواره ملی لباس دانش آموزی، سال گذشته در بوستان گفت و گو برگزار شد اما بازخورد چندانی نداشت و آموزش و پرورش نیز این جشنواره را جدی نگرفت اما تلاش خواهیم کرد در دوره آتی، نقش این جشنواره برای رفع برخی مشکلات و گلایه های خانواده ها از لباس فرم دانش آموزان پررنگ شود.
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان با بیان این مطلب که با این اقدام ارتباط مناسبی بین تولید کننده، طراح و انجمن اولیا و مربیان مدارس برقرار خواهد شد تا بهترین لباس فرم مدرسه با جنس و قیمت مناسب به دانش آموزان ارائه شود، افزود: از آنجا که متولی اصلی پوشاک در کشور کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، این کارگروه تعامل مثبتی با طراحان لباس دارد.
وی ادامه داد: اکنون نقدهای بسیاری به لباس فرم دانش آموزان در زمینه جنس نامرغوب و طرح ها وارد است و اعلام می شود که طرح ها به هیچ وجه با اقتضائات بومی، ملی و فرهنگ نواحی ما متناسب نیست، به همین دلیل تلاش خواهیم کرد تا طراحان دانشگاهی و بخش خصوصی را وارد عرصه کنیم تا شرایطی فراهم شود که تولیدگان، طراحان، والدین و وزارت آموزش و پرورش در یک تعامل چند سویه، وضعیت پوشاک دانش آموزان را ساماندهی کنند.
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان یادآور شد: هر سال شاهد ارائه پوشاک با جنس و طرح نامرغوب به دانش آموزان هستیم به گونه ای که این لباس ها به دلیل استفاده بیش از حد از جنس پلاستیک به سرعت کهنه شده و چندان قابل استفاده نیست.
به گفته ولی زاده بعد از برگزاری جشنواره، بهترین طرح ها و مدل ها در قالب کتابچه ای به استان ها ارسال می شود تا انجمن اولیا و مربیان مدارس طرح مورد نظر را انتخاب کرده و با طراحان و تولید کنندگان قرار داد ببندند.
وی عنوان کرد: اگر والدین را از چرخه انعقاد قرارداد با تولید کنندگان و طراحان خارج کرده و آنها را از تصمیم گیری برای انتخاب نوع لباس حذف کنیم و نقش آنها را نادیده بگیریم به باور و اعتماد عمومی والدین آسیب وارد می شود و باید اولیا در حوزه پوشاک، خدمات حمل و نقل و سبد غذایی فرزندان خود تصمیم بگیرند.
رئیس اداره توسعه انجمن های اولیا و مربیان اضافه کرد: تا آنجا که مغایرت قانونی نداشته باشد باید از نقش و نظر والدین برای موضوعات مختلف در مدارس بهره گرفت و در این میان وزارت آموزش و پرورش نیز از این مساله حمایت می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.