واشنگتن: برای اسکورت کشتی‌ها از اوکراین،ناو نمی‌فرستیم/کرملین: ادامه معامله غلات مشکل است

double-quot تهران - جارپرس - در پی تصمیم لغو توافق انتقال غلات از دریای سیاه، آمریکا رسما اعلام کرد که تصمیمی ندارد که برای حفاظت و اسکورت کشتی‌های تجاری که بنادر اوکراین را ترک می‌کنند، ناو اعزام کند.
کد خبر : 128485
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 تیر 1402 - 21:25
واشنگتن: برای اسکورت کشتی‌ها از اوکراین،ناو نمی‌فرستیم/کرملین: ادامه معامله غلات مشکل است

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اوکراین واچ، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما دیگر فقط یک راه داریم و آن راه زمینی است. می‌توانیم از مسیر جاده یا راه آهن محصولات کشاورزی را منتقل کنیم که بی شک بسیار دشوار است و کارایی کمتری دارد.

مسکو اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت و اجرای مفاد قرارداد توافق غلات از این ابتکارعمل خارج شده است.

پس از اینکه روسیه دیروز از توافق غلات دریای سیاه خارج شد، اوکراین پیشنهاد کرد که می تواند بدون مسکو به این توافق ادامه دهد. اما کرملین نسبت به ادامه حمل و نقل غلات از بنادر اوکراین هشدار داده و گفته است که “خطرات خاصی” وجود خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «به هر حال، این شامل منطقه‌ای است که در کنار منطقه جنگ قرار دارد و بدون تضمین‌های مناسب، ضمانت‌های امنیتی خطرات خاصی را به همراه دارد.» بنابراین، اگر آنها تلاش می‌کنند بدون روسیه کاری انجام دهند، باید این خطرات را در نظر گرفت.

او اوکراین را متهم کرد که با منطقه دریای سیاه به عنوان یک “منطقه نظامی” رفتار می کند و گفت که غرب به تعهدات خود به عنوان بخشی از توافق عمل نکرده که این غیرمنطقی است. دبیرکل سازمان ملل مقصر خاتمه توافق غلات نیست و ما قدرددان تلاش‌هایش هستیم.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که اوکراین از توافق غلات برای اهداف نظامی استفاده کرده است. این نکته مهمی است که نباید آن را فرمواش کرد.

پسکوف درباره دورنمای توافق غلات بدون روسیه نیز تاکید کرد: مخاطرات امنیتی وجود دارد و باید به این مساله توجه کرد. نمی‌دانیم کدام کشورها آماده پذیرفتن این مخاطرات امنیتی هستند!

پسکوف در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه فقیرترین کشورهای جهان در نتیجه پایان این توافق از کمبود مواد غذایی رنج خواهند برد، گفت: فقیرترین کشورهای آفریقا کمترین میزان را از توافق غلات دریافت کردند و البته، روسیه موقعیت خود را برای تامین غلات به فقیرترین کشورهای آفریقایی به صورت رایگان تامین  خواهد کرد، ما با شرکای آفریقایی خود در تماس هستیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.