مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران:

واردات نزدیک به ۳۵۵ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر استان

double-quot تهران-جارپرس-از ابتدای سال جاری تاکنون 264 هزار و 636 تن گندم و 90 هزار و 204 تن روغن خام خوراکی از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور شد.
کد خبر : 76241
| خبرنگار : حمید رضا رضاقلی
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 11:58
واردات نزدیک به ۳۵۵ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر استان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت:  در سالجاری بیش از ۲۳۹ هزار و ۳۷۶ تن گندم توسط ۵۶ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و ۲۵ هزار و ۲۶۰ تن گندم توسط ۵ فروند کشتی از طریق بندر نوشهر وارد استان شد.

به گزارش جارپرس عباسعلی وفائی نژاد در خصوص واردات روغن خام خوراکی نیز اعلام کرد: در طول این مدت ۷۴ هزار و ۷۷۶ تن روغن توسط ۱۵ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و ۱۵ هزار و ۴۲۸ تن روغن توسط ۳ فروند کشتی از طریق بندر نوشهر در مجموع به میزان ۹۰ هزار و ۲۰۴ تن وارد استان شد.

وی با اشاره به مبدا وارادات این کالاهای اساسی افزود: این کشتی ها به صورت فله از روسیه وارد بندر امیرآباد شده و پس از تخلیه به سمت مراکز ذخیره سازی استان حمل می گردد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: گندم و روغن خام مورد نیاز کشور به منظور حفظ ذخایر استراتژیک توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و وارد کشور می شود.

وی در پایان با اشاره به مزایای اجرای عملیـات واردات و ذخیره سازی گندم و روغن خام در استان مازندران اظهار داشت: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در منطقه و فعال سازی کارخانجات و صنایع مرتبط با آن از مزایای این طرح می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.