0 نظر
178 بازدید

هیچ نیروگاه سوخت فسیلی در اطراف تهران نیست

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ نیروگاه سوخت فسیلی در اطراف تهران و کرج وجود ندارد،گفت: شاید در فصول سرد سال از سوخت مازوت استفاده شود که زمان آن بسیار کم است.

کد خبر : 26429
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 5:58
هیچ نیروگاه سوخت فسیلی در اطراف تهران نیست

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، مسعود زندی روز چهارشنبه در نشست خبری درباره اقدامات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا افزود: یکی از منابع آلاینده کلانشهرها نیروگاه ها هستند که دراین راستا مصوبات زیادی در هیات وزیران وجود دارد.
وی اظهارداشت: یک نیروگاه ۲۰ هزار مگاواتی حدود هشت میلیون لیتر سوخت مصرف می کند بنابراین اگر مازوت استفاده کنند آلودگی بسیار بالا می رود.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تمرکز سازمان حفاظت محیط زیست بر مصرف گاز به عنوان سوخت به جای مازوت بوده که در این راه هم بسیار موفق بوده است؛ حتی در سال گذشته موفق شدیم تا مشعل مازوت سوز چند نیروگاه را نیز پلمپ کنیم.
زندی با بیان اینکه البته کارایی نیروگاه ها باید افزایش یابد، اظهار داشت:اکنون این کارایی در نیروگاه ها ۳۰ درصد است که باید به ۴۰ درصد افزایش یابد که متاسفانه در این زمینه خوب عمل نکردیم.
به گفته وی قرار بود تمام نیروگاه ها به سیکل ترکیبی تبدیل شوند که در این زمینه هم موفق نبوددیم.
وی تاکید کرد: در تمام نیروگاه ها باید سیستم کنترل آلایندگی وجود داشته باشد که در هیچ کدام از نیروگاه های ما به علت قدیمی بودن سیستم وجود ندارد و آلایندگی بر اساس میزان سوخت سنجیده می شود که باید این اقدام هر چه زودتر صورت گیرد.
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه در نیروگاه ها حدود ۱۶۰ میلیون لیتر سوخت مصرف می شود که تا چد سال پیش از این میزان ۹۰ میلیون لیتر گاز و بقیه مازوت بود اما اکنون ۱۵۰میلیون لیتر آن گاز و فقط ۱۰ درصد سوخت غیرگاز است.
زندی اظهار داشت: سازمان محیط زیست و تعدادی از دستگاه ها مکلف شدند گزارش کارهای خود در باره آلودگی هوا را تهیه و به دیوان بازرسی کشور ارائه کنند که سازمان محیط زیست این گزارش را سالانه تهیه و علاوه بر دیوان بازرسی برای رییس جمهوری نیز ارسال می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.