هیات بزرگ اقتصادی انگلیس در راه چین/ عطش لندن برای تجارت با پکن

double-quot تهران-چارپرس-بزرگترین هیات تجاری انگلیس برای شرکت در بازار بین المللی چین برای خدمات تجارت (CIFTIS) پس از ۴ سال با حضور ۶۰ شرکت و نهاد انگلیسی برای گفت و گو و همکاری به چین سفر خواهند کرد.
کد خبر : 132715
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 13:16
هیات بزرگ اقتصادی انگلیس در راه چین/ عطش لندن برای تجارت با پکن

به گزارش روز چهارشنبه جارپرس از ایرنا از گلوبال تایمز، در بیانیه ای که از سوی سفارت انگلیس در پکن منتشر شده آمده است در این نمایشگاه بیش از ۷۰ رویداد برگزار خواهد شد تا انگلیس و چین برای افزایش و تسریع همکاری و شراکت تجاری با یکدیگر اقدام کنند.

در راس این هیات انگلیسی یک مقام رسمی از وزارت تجارت و بازرگانی حضور خواهد داشت و این بزرگترین هیات انگلیسی است که طی ۴ سال گذشته به چین سفر خواهد کرد.

تام دوک رئیس بخش تجارت و کسب و کار در چین در بیانیه ای گفت: «از آنجایی که چین در حال توسعه و پیشرفت است، مردم بیشتری به خدماتی که در آن انگلیس برتری دارد ارزش می دهند. چه این خدمات مالی باشد، مثل خدمات بازنشستگی و بیمه و یا خدمات بهداشتی و درمانی و محیط زیستی باشد که در راستای بهبود کیفیت زندگی است. ما توان بالقوه بزرگی در همکاری انگلیس و چین می بینیم. »

براساس اطلاعات دفتر انگلیس در آمار ملی در سال ۲۰۲۲ خدمات انگلیسی که به چین صادر شده ۷.۲ درصد افزایش سال به سال داشته است و به ۶۷۰ میلیون پوند معادل ۸۴۵ میلیون دلار رسیده است.

واردات خدمات انگلیس از چین نیز با افزایش ۳۴.۶ درصدی به ۸۰۰ میلیون پوند رسیده است.

از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ تجارت انگلیس و چین در خدمات با میانگین نرخ سالانه ۱۲.۲ درصد رشد کرده است.

کارشناسان معتقدند شرایط حفظ روابط عادی دوجانبه نیاز به بهبود دارد، چرا که برخی سیاستمداران انگلیسی برای ضدچینی بودن خود را به ارابه آمریکا بستند.

جیمز کلورلی وزیر امورخارجه انگلیس امروز چهارشنبه به پکن سفر می کند و به گفته کارشناسان این سفر به بهبود روابط دوجانبه چین و انگلیس کمک خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.