هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان در مشهد به زمین نشست

double-quot تهران - جارپرس - صبح امروز پس از اقامه نماز بر پیکر روانشاد شجریان به امامت حجت‌الاسلام سید محمود دعایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانواده آن مرحوم در تهران، پیکر این استاد بلندآوازه برای تدفین به مشهد منتقل شد.هواپیمای حامل پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست.
کد خبر : 33969
تاریخ انتشار : جمعه 18 مهر 1399 - 9:16
هواپیمای حامل پیکر استاد شجریان در مشهد به زمین نشست

به گزارش جارپرس ، هواپیمای حامل پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان دقایقی پیش در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین نشست.

صبح امروز پس از اقامه نماز بر پیکر روانشاد شجریان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای خانواده آن مرحوم در تهران، پیکر استاد بلندآوازه هنر ایران زمین برای تشییع و تدفین به مشهد منتقل شد.

هواپیمای حامل پیکر مرحوم استاد شجریان همراه با اعضای خانواده آن مرحوم وارد فرودگاه مشهد شد.

بنابر اعلام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است پیکر مرحوم شجریان با رعایت دقق و کامل پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مشهد تشییع و در کنار مقبره شاعر معاصر مهدی اخوان‌ثالث در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در منطقه باستانی توس مشهد دفن شود.

این در حالی است که هنوز زمان دقیق مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم شجریان برای امروز و یا فردا مشخص نشده است.

با این وجود هم‌اینک دهها نفر از دوستداران مرحوم شجریان در محوطه پیرامون آرامگاه فردوسی در انتظار ورود پیکر آن روانشاد و مراسم خاکسپاری هستند.

عضو شورای شهر مشهد: بنابر وصیت استاد شجریان، پیکر ایشان در کنار مقبره‌ اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود / تصمیم نهایی با خانواده استاد است

عضو شورای شهر مشهد در خصوص محل تدفین مرحوم محمدرضا شجریان گفت: بنابر وصیت خود مرحوم، وی در کنار مقبره‌ اخوان ثالث در ضلع غربی آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می‌شود‌.

مسعود ریاضی عنوان کرد: تصمیم‌گیری نهایی با خانواده استاد و نیز نهادهای مسئول است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: هیچ یک از اعضای شورای شهر و حتی خود شهردار در جریان جزئیات برنامه نیستند و ما هم منتظر خبر‌ها هستیم.

ارشاد: زمان خاکسپاری پیکر استاد شجریان هنوز مشخص نیست / با حضور خانواده استاد در مشهد تصمیم‌گیری می‌کنیم / خاکسپاری در کنار مقبره اخوان ثالث قطعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هنوز تصمیمی در خصوص زمان خاکسپاری پیکر استاد مرحوم محمدرضا شجریان ‌گرفته نشده اما با حضور خانواده آن مرحوم در مشهد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

جعفر مروارید روز جمعه در محل آرامگاه فردوسی در مشهد که قرار است پیکر مرحوم شجریان در این مکان به خاک سپرده شود، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خانواده استاد مرحوم شجریان در مسیر حرکت به سمت مشهد هستند تصمیم‌گیری برای تعیین زمان دقیق خاکسپاری به حضور خانواده آن مرحوم منوط شده ‌است.

وی مکان خاکسپاری را قطعی شده اعلام و بیان کرد: پیکر استاد مرحوم شجریان در محوطه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جوار مقبره استاد شعر معاصر مهدی اخوان‌ثالث به خاک سپرده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بدون توضیح بیشتر وعده داد که اخبار و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.