0 نظر
130 بازدید

هند از شهروندانش خواست اوکراین را ترک کنند

double-quot تهران - جارپرس - سفارت هند در کی‌یف امروز (یکشنبه) با اشاره به "تنش‌ها و عدم قطعیت" در رابطه با وضعیت کنونی اوکراین، از شهروندانش در این کشور خواست تا موقتا اوکراین را ترک کنند.
کد خبر : 84147
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 16:18
هند از شهروندانش خواست اوکراین را ترک کنند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سفارت در بیانیه‌ای متذکر شده است: با توجه به سطح بالای تنش‌ها و عدم قطعیت درخصوص وضعیت اوکراین، به تمام اتباع هندی که اقامت آن‌ها در اوکراین ضروری تلقی نمی‌شود و تمامی دانشجویان هندی در این کشور (اوکراین) توصیه می‌شود تا موقتا اوکراین را ترک کنند.

این سفارتخانه همچنین از اتباع هند خواست تا از تمامی پروازهای تجاری و خصوصی موجود برای خروج از اوکراین استفاده کنند.

این دومین درخواست سفارت هند در این زمینه است. پیش از این، دهلی نو از “زبان ملایم تری” استفاده و به شهروندان خود در اوکراین توصیه کرده بود تا به طور موقت از اوکراین خارج شوند.

رسانه‌ها و مقامات غربی و همچنین کی‌یف دائما ادعا می‌کنند که روسیه قصد یک “حمله احتمالی” را به اوکراین دارد، اما این در حالی‌ست که روسیه بارها این ادعاها را “بی‌اساس” خوانده و می‌گوید که چنین برنامه‌ای وجود ندارد و بارها اعلام کرده کاخ سفید دچار “جنون” شده است.

در اواخر سال ۲۰۲۱، از آنجایی که ناتو از خاک اوکراین برای اهداف نظامی خود استفاده می‌کرد، مسکو از آمریکا و ناتو خواست تا اسنادی را جهت تضمین‌های امنیتی روسیه امضا کنند و از این ائتلاف (ناتو) خواست تا گسترش خود را به سمت شرق متوقف کند. این درخواست‌ها موجب شد تا بارها گفت‌وگو میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا انجام شود، اما با این حال هنوز هیچ توافقی اعلام نشده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.