0 نظر
171 بازدید

همسر جهانبانی در کمتر از ۱۰ دقیقه برای همه متهمان وثیقه تهیه می کند

double-quot
تهران – جارپرس – قاضی دادگاه بانک سرمایه در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات جهانبانی خطاب به وی گفت: چگونه همسر شما در کمتر از ۱۰ دقیقه برای همه متهمان وثیقه نقدی می آورد؛ اگر شما پول دارید، بدهی خود را به بانک بدهید.

کد خبر : 30728
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 6:00
همسر جهانبانی در کمتر از ۱۰ دقیقه برای همه متهمان وثیقه تهیه می کند

اسدالله مسعودی مقام روز دوشنبه در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات جهانبانی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی خطاب به جهانبانی اظهار داشت: شما با یک لشکر به بانک سرمایه می رفتید و مسئولان بانک از جمله پنج نفری که وظیفه داشتند، بخشایش را مجاب کنند تا تسهیلات بگیرند، اقرار دارند که شما چه می کردید اما اگر مسیر قانونی را طی می کردید، اینگونه نبود.
وی افزود: شما ساختمان ساز هستید یا به بچه های مسئولان وجوه غیرقانونی پرداخت می کردید و آنها را به کار می گرفتید تا از آنها سوءاستفاده کنید. چرا از بقیه مردم استفاده نکردید؟
مسعودی مقام ادامه داد: شما به گونه‌ای از خود دفاع می کنید که گویی کاری نکرده اید؛ در حالی که در دو سال ۴۸۹ فقره تسهیلات فقط از یک بانک گرفته‌اید که به مبلغ ۶۰۴ میلیارد تومان بوده و کالاهای اساسی آورده اید ولی نمی دانم چرا از جای دیگر سر درآورده است ؟
قاضی دادگاه افزود: شما وثیقه نقدی برای سایر متهمان می گذارید و در ابتدای دادگاه آیه و حدیث می‌خوانید.
متهم گفت مع من سی و دو ماه در زندان بودم و قاضی سخنان او را قطع کرد و گفت: چرا در زندان بودید؟ اگر وثیقه می گذاشتید، می‌توانستید بیرون بیایید. اکنون نیز اموالتان را پنهان می کنید و به نام این و آن می زنید.
متهم قسم یاد کرد و قاضی از او خواست تا در دادگاه قسم نخورد و افزود: همه ردیابی ها و فیش های پرداختی شما مشخص است و ردیابی های صورت گرفته در روی میز من قرار دارد.
متهم افزود که من حتی مهر زنم را در رهن بانک گذاشتم ولی قاضی گفت: شما برای هر متهم ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه گذاشتید بعد می‌گویید خود متهمان آورده‌اند.
جهانبانی گفت که چه کسی این حرف را زده و قاضی از او خواست فقط در چارچوب اتهامات کیفرخواست و در رابطه با اخذ تسهیلات از سال ۹۲ تا ۹۴ توضیح دهد.
در این پرونده اتهامات جهانبانی دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع جمعا به مبلغ ۶۰۴ میلیارد تومان است.
بر اساس کیفرخواست قرائت شده محمدرضا جهانبانی فرزند علی متهم ردیف اول این پرونده به تأسیس شرکت‌های صوری مختلف و مدیریت آنها برای اخذ وام از بانک سرمایه متهم شد.
محمدرضا جهانبانی، احمد یوسفی کوپایی، مالک خداشاهی، حمید فراهانی‌خواه، مهدی اللهیاری، ابوالحسن خداشاهی، سید مصطفی خداشاهی، امین خداشاهی، بهزاد خداشاهی، عمار صالحی و محمدرضا کریمی از متهمان این پرونده هستند که قاضی مسعودی مقام اعلام کرد: اتهام این افراد مشارکت و معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۶۰۴ میلیارد تومان از طریق جعل فاکتورها است.

بر اساس کیفرخواست، شرکت های صوری تاسیس شده توسط بستگان جهانبانی تحت عناوین مختلف و با هماهنگی برخی کارمندان شعب بانک سرمایه مبالغ هنگفتی وام دریافت کرده و این مبالغ در نهایت به حساب شرکت توسعه تجارت نور ابرار به مدیریت وی واریز شده است. هر کدام از شرکت های صوری تاسیس شده توسط گروه جهانبانی در چند مرحله وام های کلان گرفته و هر بار با زد و بند وام ها را تصفیه و سپس وام بزرگ تری گرفته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.